Statische QR code
Je bent waarschijnlijk bekend met QR codes, dat zijn gemoderniseerde streepjescodes die eenvoudig te lezen zijn met een smartphone. Er zijn twee soorten QR codes, voor wie het niet weet: statische QR codes en dynamische QR codes. Terwijl dynamische QR codes extra mogelijkheden bieden, zijn statische QR codes eenvoudiger. De twee QR codes verschillen aanzienlijk van elkaar en worden in verschillende gevallen gebruikt. In dit artikel bespreken we de toepassingen van statische QR codes.
Een statische QR code is er een die eenmaal is gegenereerd en niet kan worden veranderd. Het kan niet-bewerkbare gegevens bevatten. Als de informatie niet hoeft te worden bijgewerkt of de code alleen nodig is voor een eenmalige campagne, zijn statische QR codes behoorlijk nuttig.
De bestemmings-URL wordt onmiddellijk gecodeerd in een statische QR code, die nooit verloopt. Als je dus een statische QR code scant, word je onmiddellijk naar de bestemmings-URL geleid, zonder verdere tussenverbindingen. Door dit te doen blijft de QR code gegarandeerd voor altijd bestaan en functioneren zolang de bedoelde URL online toegankelijk is.
Voordelen van statische QR codes
QR codes zijn tegenwoordig bijna onmisbaar geworden. Dus als je kiest voor het gebruik van de statische QR codes, moet je de potentiële voordelen begrijpen. Je kunt een statische QR code maken voor een menu dat eenmalig of tijdens bepaalde seizoenen beschikbaar is. Statische codes zijn ook nuttig voor PR en marketing initiatieven. Statische QR codes kunnen ook worden gebruikt voor beperkte promoties om de verkoop van je goederen te stimuleren. Behalve deze zijn er nog een paar andere voordelen van statische URL QR codes.
Snel naar een pagina linken
De meeste QR codes brengen je naar een webpagina of website, en om die website te bereiken heb je een vaste internetverbinding nodig. Door een onbetrouwbare netwerkverbinding duurt het echter vaak lang voordat je naar de betreffende pagina wordt doorverwezen. Statische QR codes hoeven echter niet per se online inhoud te bevatten, omdat ze rechtstreeks informatie kunnen coderen. Daardoor maken ze snel verbinding met de website. Internetverbindingen (Wifi of mobiele data) zijn niet nodig om de informatie opgeslagen in statische QR codes zoals seriële codes of tekstberichten te bekijken. Om het materiaal te bekijken hoef je alleen maar de QR code te scannen met je smartphone.
Gemakkelijk te maken
De meeste mensen schieten in de stress als ze de vraag krijgen om een QR code te moeten maken, omdat ze denken dat het een moeilijke taak zal zijn. Je kunt eenvoudig een QR code generator gebruiken om de ideale QR code te maken. En omdat er verschillende processen betrokken zijn bij het maken van QR codes, kan het voor een beginner een uitdaging zijn om ze correct in te vullen. Het maken van een statische QR code is echter vrij eenvoudig. Om een link of tekst op te nemen hoef je alleen maar de soort code te kiezen die je wilt gebruiken en die te genereren via een QR generator.
Gemakkelijk te delen
Het kost veel werk om informatie te delen met een grote groep individuen. Dit proces is tijdrovend en vatbaar voor fouten. Met statische QR codes kun je sneller met mensen communiceren. Door de statische QR code te scannen, komen mensen gemakkelijk op de door jou gekozen profielpagina, waar ze meer over je te weten kunnen komen en je contactgegevens kunnen opslaan. Het uitwisselen van QR codes wordt aanzienlijk eenvoudiger en handiger doordat deze codes ook offline geopend kunnen worden.
Hoe maak je een statische QR code
Je wilt waarschijnlijk weten hoe je een statische QR code aan je visitekaartje kunt toevoegen nu je je bewust bent van de voordelen. Het selecteren van de juiste code voor de gegevens is alles wat nodig is. Kies de informatie die je wilt overbrengen voordat je een effectieve statische QR code maakt. Volg dan de onderstaande richtlijnen om de gewenste QR code te verkrijgen.
Stap 1: Ga naar Trueqrcode en vul de URL in die je wilt gebruiken voor je statische QR code. Zoek een betrouwbare QR code generator die het maken van QR codes eenvoudig en snel maakt. Met de QR code generator van Trueqrcode kun je QR codes genereren en verkrijgen zonder enige persoonlijk identificeerbare informatie te delen.
Stap 2: Je unieke QR code wordt onmiddellijk gegenereerd. Gebruik geschikte texturen om de QR code scanbaar te maken, zoals contrasterende tinten, voordat je hem maakt. Als je klaar bent en tevreden met de QR code, klik dan op “Genereer” om er meteen een te laten maken.
Stap 3: Sla je QR code op in je persoonlijke account zodra hij klaar is met maken. Door dit te doen bescherm je je QR code tegen gebruik door je concurrenten en bewaar je hem voor een later tijdstip.
Stap 4: Download je QR code als een .jpg bestand. Eenmaal opgeslagen moet de QR code gedownload worden voor later gebruik. In plaats van je QR code in een van de andere beschikbare formaten te downloaden, is het aan te raden om het als .JPG bestand te doen.
Stap 5: Je statische URL QR code is klaar voor gebruik. Dit is de laatste stap van het maken van een statische QR code. Als je je QR code hebt gedownload, is hij klaar voor gebruik. Als je de inhoud van QR code niet hoeft te veranderen of de statistieken van de campagne niet hoeft te monitoren, kun je statische QR codes gebruiken voor verschillende persoonlijke doeleinden.
Best practices van statische QR codes
Nu je een QR code in handen hebt, is het tijd om hem te gebruiken. Hier zijn een paar tips voor het gebruik van een statische QR code.
Statische QR codes voor winkeliers
Werk je in de detailhandel? Wil je meer bekendheid voor jezelf? Statische QR codes kun je in je voordeel gebruiken. Klanten kunnen met behulp van statische codes rechtstreeks naar de bestemmings-URL worden gelinkt. Als een gebruiker de code scant, verschijnt meteen de URL van je winkel. Dit maakt branding mogelijk en bevordert het vertrouwen, waardoor de frequentie van succesvol afgeronde scans toeneemt.
Statische QR codes voor persoonlijk gebruik
Statische QR codes werken prima voor persoonlijk gebruik omdat je waarschijnlijk je campagnegegevens niet volgt. Ze zijn echter meestal niet geschikt voor de commerciële of marketingindustrie vanwege hun gebrek aan flexibiliteit.
Statische QR codes voor non-profitorganisaties
Ben je aangesloten bij een non-profit groep? Dan zijn statische QR codes een fantastische methode om met mensen in contact te komen en geld in te zamelen. Het is de eenvoudigste methode om geld in te zamelen. Een statische QR code zou onmiddellijk de opgegeven bijdragepagina kunnen laden en op al het marketingmateriaal gezet kunnen worden.
Tips voor het toevoegen van statische QR codes
Sla je QR code op in je persoonlijke account
Nadat je de QR code hebt gemaakt, voeg je hem toe aan een reeds bestaande map of maak je een nieuwe aan in je persoonlijke account, zodat je hem indien nodig kunt delen met je management- en marketingteams. Dit voorkomt ook dat je concurrenten de QR code in hun voordeel uitbuiten door hem in je eigen account te bewaren.
Dubbelcheck of je een actieve QR code hebt afgedrukt
Test voor het afdrukken het ontwerp van de statische QR code op verschillende scannersoftware. Omdat er geen standaardgrootte is voor QR codes, moeten ze niet kleiner zijn dan 2 bij 2 centimeter, maar ze mogen zeker groter zijn als je dat wilt. Een Quick Response (QR) code moet minstens 2 x 2 cm zijn, of ongeveer 0,8 x 0,8 om gelezen te kunnen worden op de meeste hedendaagse apparaten. Voordat je verder gaat, kun je een voorbeeldpagina scannen op het door jou gekozen afdrukformaat.
Linkt de QR code naar de juiste URL?
Zorg ervoor dat je QR code naar de juiste URL wijst voordat je hem vrijgeeft aan het publiek. Je loopt het risico potentiële klanten te verliezen als de QR code, na publicatie, het publiek niet naar de pagina brengt die je bedoelde. Het is dus raadzaam om te controleren of de QR code naar de juiste URL verwijst of niet.
Linkt de statische QR code naar de juiste URL?
Voordat je je QR code definitief op de markt brengt, moet je ervoor zorgen dat hij naar de juiste URL verwijst. Als het publiek na het publiceren van de QR code niet wordt doorverwezen naar de pagina die je wilde, is dat een verlies voor je en kun je uiteindelijk potentiële klanten verliezen. Je kunt dus beter eerst controleren of de QR code naar de juiste URL verwijst.
Laat de QR code opvallen op je marketingmateriaal
Je QR code moet prominent op je marketingmateriaal staan als je een voorsprong op je concurrenten wilt hebben. Daarvoor moet je de aandacht van het publiek trekken. Je QR code kan worden verfraaid met een elegant kader, een opvallend kleurenschema, en zelfs een boodschap onderaan.
FAQ
Meest voorkomende vragen en antwoorden
Hoe scannen mensen mijn QR code?
Open gewoon je camera of QR code reader app, scan de code, en tik dan om hem op te slaan als je de gewenste URL van de statische QR code moet bekijken. Je kunt worden omgeleid omdat statische QR codes een geïntegreerde URL hebben met een gedefinieerde bestemming.
Kan ik de URL van een statische URL QR code veranderen?
Nee, in tegenstelling tot de dynamische URL QR code kun je de URL van een statische QR code niet veranderen. Omdat de statische URL QR code een soort statische code is, kan hij niet meer gewijzigd worden als hij eenmaal gemaakt is.
Is het beter om een dynamische of statische URL QR code te maken?
Je kunt even gemakkelijk dynamische als statische URL QR codes maken. Het enige verschil is dat de statische URL QR code, eenmaal gemaakt, niet meer bewerkt kan worden. Een dynamische QR code is dus beter.
Kan ik zien hoe vaak mijn QR code wordt gescand?
Ja. Als je een dynamische QR code gebruikt, kun je analytische informatie krijgen over de best en slechtst presterende campagnes, het totale en unieke aantal QR scans, en scans ingedeeld naar datum, tijd en apparaat. Je kunt echter niet controleren hoe vaak de QR code is gescand als je een statische URL gebruikt.
Waarom zou ik een QR code maken?
Quick response codes (QR codes) zijn een soort tweedimensionale (2D) streepjescode die gebruikt wordt om gebruikers van smartphones en tablets eenvoudig toegang te geven tot internetcontent. Dit maakt het toegankelijker voor meer individuen en helpt bij de groei van bedrijven.