QR codes voor grafische ontwerpstudio’s

Het is voordelig om QR codes te gebruiken voor grafische ontwerpstudio’s, vooral als het doel is om een groter publiek te bereiken en je te onderscheiden van de concurrentie. Raak gemotiveerd door deze fantastische QR code concepten te implementeren binnen jouw onderneming. Het combineren van digitale en offline marketingstrategieën in één effectief pakket is een uitstekende strategie voor grafische ontwerpstudio’s. Je bedrijf kan een aanzienlijk grotere invloed op klanten krijgen door individuen zowel offline als online te activeren!

 

Laten we verder kijken hoe QR codes voor grafische ontwerpstudio’s nuttig en behulpzaam kunnen zijn.

Voordelen van QR codes voor grafische ontwerpstudio's

QR codes zijn altijd in ontwikkeling, en ze zijn heel nuttig gebleken voor verschillende doeleinden. Dus als je grafisch ontwerper bent of een grafisch ontwerpbureau bezit, dan kan het opnemen van QR codes in je werk voordelig blijken te zijn. Laten we eens kijken naar de verschillende voordelen van QR codes voor grafische ontwerpstudio’s.

Krijg meer klanten met QR codes voor grafische ontwerpstudio's

Zoek je een middel om consistent contact te leggen met potentiële klanten of hoop je nieuwe klanten aan te trekken? Combineer elke printadvertentie met een QR code op de bedrijfspagina die potentiële klanten op de hoogte brengt van belangrijke informatie over je grafisch ontwerpbureau. Je kunt ook reclame maken voor gratis adviessessies met een gepersonaliseerde Call to Action knop. 

Toon je werk via een QR code

Of je er nu van houdt of niet, het is belangrijk om je gedane werk te promoten. Als je een grafisch ontwerpbureau runt, dan moet je er ook voor zorgen dat het aan populariteit wint. Dit kun je bereiken door je werk te delen. Met een portfolio-boek fysiek langs nieuwe klanten gaan is niet meer van deze tijd. Tegenwoordig kun je gemakkelijk online toegang geven tot je portfolio of collectie met behulp van een QR codes voor grafische ontwerpstudio’s.

Mensen kunnen snel contact opnemen met je ontwerpstudio

Er zijn veel manieren waarop je je studio toegankelijk kunt maken voor mensen, en één manier is door een visitekaartje te gebruiken met daarop een QR code die leidt naar het werk van jouw grafische ontwerpstudio. Om extra informatie op je visitekaartje weer te geven zonder het ontwerp te verstoppen, kun je er een QR code aan toevoegen. Je klanten kunnen met één scan al je informatie lezen en met een simpele tik opslaan op hun telefoon. Eenmaal opgeslagen kunnen klanten gemakkelijk je contactgegevens op hun telefoon opslaan en snel contact opnemen met je ontwerpstudio. Je kunt ook op elk moment je contactgegevens wijzigen zonder dat je een nieuwe QR code of visitekaartje hoeft aan te maken.

Hoe maak je QR codes voor grafisch ontwerp studio's

Nu je de voordelen kent van het inbouwen van een QR code, vraag je je misschien af hoe je QR codes kunt maken voor grafische ontwerpstudio’s. Voordat je een QR code gebruikt voor je grafisch bedrijf, kies je de informatie of instructies die je wilt opnemen. Kies dan gewoon de juiste code voor de informatie over je studio. Volg tenslotte de onderstaande aanwijzingen om de benodigde QR code te genereren.

Stap 1: Ga naar Trueqrcode en vul de URL in die je wilt gebruiken voor de QR codes voor grafische ontwerpstudio’s. – Zoek een betrouwbare QR code maker waarmee je snel en gemakkelijk QR codes kunt maken. Met de Trueqrcode generator kun je QR codes maken en verwerven zonder vertrouwelijke gegevens prijs te geven.

Stap 2: Je unieke QR code wordt onmiddellijk gegenereerd. – Gebruik geschikte texturen, zoals contrasterende kleuren of kaders, voordat je de QR codes voor grafische ontwerpstudio’s maakt om ervoor te zorgen dat ze gescand kunnen worden. Als je klaar bent en tevreden met de QR codes voor grafische ontwerpstudio’s, klik dan op “Genereer,” en je QR code wordt meteen aangemaakt.

Stap 3: Sla je aangemaakte QR code zo snel mogelijk op in je persoonlijke account. Door dit te doen voorkom je dat je rivalen je QR gebruiken en bewaar je het voor eigen later gebruik.

Stap 4: Download je QR codes voor grafische ontwerpstudio’s in een .jpg bestand. – Zodra je de QR code hebt opgeslagen, moet je hem downloaden voor later gebruik. Het is raadzaam om je QR code te downloaden als een .JPG bestand in plaats van een van de andere open-source bestandstypen.

Stap 5: Gebruik je gedownloade QR code in je ontwerp. – Nu je QR code is voorbereid, is het tijd om hem te downloaden als .JPG bestand, zodat je hem in de toekomst kunt gebruiken voor je grafisch ontwerpbedrijf.

Stap 6: Je kunt bijhouden hoe vaak de QR code wordt gescand in je account. – Met behulp van nauwkeurige tracking van QR code scans kun je je campagne zo nodig in real-time aanpassen. Als je meer wilt weten over hoe je QR codes presteren, bekijk dan het analytics dashboard.

Best practices van QR codes voor grafische ontwerpstudio's

Voeg je portfolio toe achter QR codes voor grafische ontwerpstudio's

Om nieuwe klanten aan te trekken heeft een grafisch ontwerpbureau een goed ontworpen en gedegen portfolio nodig. Gebruik een QR code voor je fotogalerij op je kantoorraam om je portfolio nog toegankelijker te maken. De Call to Action knop kan ook worden aangepast zodat iedereen die langsloopt de QR code kan scannen om je werk te bekijken en een afspraak te plannen. Bovendien heeft de QR code een korte URL die je kunt gebruiken in tekstberichten of online berichten op sociale media. Als dat nog niet genoeg is, kun je ook een onbeperkt aantal foto’s toevoegen aan een QR codes voor grafische ontwerpstudio’s.

Integreer een QR code in je ontwerpen

Door QR codes in je logo te verwerken en voor elke code aparte stijlen te bedenken, kun je QR codes gebruiken als ontwerpelement in je branding. Gebruik onderscheidende merknamen om je bedrijf bekendheid te geven, het internetverkeer te vergroten en het beeld dat je klanten van je hebben te versterken.

Offline marketing verbinden met online via QR codes voor grafische ontwerpstudio's

Het feit dat QR codes voor grafische ontwerpstudio’s zoveel info kunnen dragen als je wilt is één voordeel van het gebruik ervan bij de marketing van grafische ontwerpstudio’s. Meer leren over je bedrijf zal nuttig zijn voor potentiële consumenten. Tal van potentiële klanten kunnen besluiten niet met je studio in contact te komen als cruciale informatie ontbreekt. Gelukkig kunnen QR codes zorgen voor een noodzakelijke digitale component van je studio. In plaats van mensen te beperken tot wat je kunt afdrukken, voeg je een QR code toe die ze kunnen scannen en die hen naar een website brengt waar ze meer te weten kunnen komen.

Vraag om een goede recensie via QR codes voor grafische ontwerpstudio's

Iedereen begrijpt hoe belangrijk klanten feedback is. Het helpt je om je sterke en zwakke punten te herkennen. Het kan echter moeilijk zijn om mensen te dwingen recensies achter te laten. Telkens als je de link naar het feedbackformulier voor je grafisch ontwerpbureau publiceert, moeten ze zich aan een aantal regels houden. Veel individuen besluiten dit niet te doen omdat het veel werk kost. Een feedback QR code maakt het verzamelen van feedback echter eenvoudig. Maak er een en zet hem in de juiste ruimtes van je grafische ontwerpstudio. Klanten kunnen de QR code scannen om onmiddellijk het feedbackformulier op hun telefoon te openen. Het is niet langer nodig om moeizaam de link van het formulier in te voeren.

Tips voor het toevoegen van QR codes voor grafische ontwerpstudio's

Bewaar en beheer je QR codes voor grafische ontwerpstudio's

Maak een map aan in je persoonlijke account of begin een nieuwe nadat je de QR codes voor grafische ontwerpstudio’s hebt gemaakt, zodat je hem daar kunt opslaan en naar behoefte kunt delen. Door de QR code op te slaan in je account, voorkom je ook dat je rivalen het in hun voordeel gebruiken.

Controleer of je de juiste informatie hebt toegevoegd

Voordat je je QR codes voor grafische ontwerpstudio’s deelt met vrienden of potentiële klanten, moet je ervoor zorgen dat het de juiste inhoud en informatie bevat. Je loopt het risico potentiële klanten te verliezen als de geïnteresseerde klant na het plaatsen van de QR code niet in staat is de gewenste informatie te verkrijgen.

Informatie toevoegen aan je QR code

Denk erover om een QR code te gebruiken om alle informatie over je grafisch ontwerpbedrijf in te verwerken, zoals contactgegevens of zelfs richtlijnen voor het gebruik van de code. Zo kunnen bezoekers de code scannen en de gewenste gegevens verkrijgen. Je kunt de locatie van het evenement opgeven, aanvullende informatie, of zelfs het adres van je website. Als het op deze manier gebeurt, kunnen individuen de code gemakkelijk gebruiken.

Controleer hoe vaak de QR code wordt gescand

Het monitoren van een QR code houdt in dat de scanprestaties en gebruikersinzichten worden bijgehouden. Toezicht op de doeltreffendheid van een QR code is cruciaal voor het maken van aanpassingen en het verbeteren van de volgende inspanningen. Met de analytics engine voor QR codes kun je gebruikers identificeren die de code hebben gescand.

Vertel mensen welke informatie er achter de QR code zit

Vaak zijn mensen sceptisch over het scannen van een onbekende QR code – vooral als ze niet technisch onderlegd zijn. Maar je kunt wel een korte toelichting geven op de informatie die de QR code bevat. Zo wordt het gemakkelijk voor mensen om te weten waar ze op moeten letten bij het scannen van de code.

Instructies toevoegen aan je QR code

Gebruikershandleidingen en richtlijnen op papier zijn slechts beschikbaar voor een beperkt percentage cliënten. Hoe zorg je ervoor dat ze op de hoogte zijn van elk aspect van je grafische ontwerpstudio? Nu de technologie voortgeschreden is, is het haalbaar om papier te vervangen door een QR code. De openingstijden van je studio, de locatie en het doel kunnen allemaal worden opgeslagen in QR codes voor grafische ontwerpstudio’s.

FAQ

Meest voorkomende vragen en antwoorden

Een Android smartphone of tablet kan een QR code lezen met de ingebouwde camera app, Google Lens in de Google Search app, of zelfs een speciale QR code lezer.

Met de beste QR code generator van Trueqrcode, kun je gemakkelijk een QR code maken voor je grafische bedrijf.

Er is geen limiet aan de geldigheid van QR codes. Achter de QR code zit een Snelle Link. De QR code blijft functioneren zolang de Snelle Link live is.

Ja, op voorwaarde dat de QR code die je hebt gebruikt voor je grafisch ontwerpbureau een dynamische QR code is. De korte URL, alle informatie op je landingspagina, of zelfs het type QR code dat je gebruikt kan allemaal worden bijgewerkt met behulp van dynamische QR codes, wat in wezen hetzelfde is als het “omleiden” van de QR code naar een nieuw doel.

Als dynamische QR codes worden gebruikt, kan het gebruik ervan worden gecontroleerd, dus als ze eenmaal zijn gebruikt, kan de registratie ervan worden bijgehouden. Dit omvat informatie over de omvang, locatie, aantal en timing van de scan, en over het besturingssysteem van het apparaat.