QR codes op websites
Quick response (QR) codes zijn tegenwoordig heel gewoon. Etikketten of stickers, parkbanken, menukaarten, visitekaartjes, en andere fysieke marketing materialen gebruiken allemaal QR codes op websites om te linken naar digitale informatie. QR codes kunnen echter ook digitale inhoud en marketingkanalen. Marketeers hebben traditioneel links of knoppen op hun websites opgenomen voor gebruikers om apps te downloaden, wat goed werkt als een consument de website op een mobiel apparaat bezoekt. Maar als iemand een website op zijn desktop leest, levert het klikken op zulke links een vreselijke gebruikerservaring op. Dus hoe krijg je potentiële klanten, ongeacht het apparaat dat ze gebruiken, zover dat ze op de link klikken die hen rechtstreeks naar de juiste link brengt? Welk apparaat de consument ook gebruikt om je website te bekijken, QR codes maken snelle app-downloads mogelijk.
Je hebt de kans om met QR codes websitebezoekers te verwijzen naar inhoud die je marketinginitiatieven ondersteunt. Verbeter de manier waarop kortingen worden toegepast, laat je sociale media publiek groeien, en maak het makkelijker voor mensen om je applicaties direct te vinden en te downloaden.
Voordelen van QR codes op websites
Je consumenten de tijd en ergernis besparen van het handmatig invoeren van informatie en het verkennen van het enorme web is het hoofddoel van QR codes. Klanten kunnen met één snelle klik op de QR code naar de juiste website gebracht worden. Wat een indrukwekkende techniek! Het doel is om de communicatie over meerdere online platforms en tussen offline en online efficiënter te maken. Laten we de vele voordelen onderzoeken van het gebruik van QR codes op websites.
Instructies toevoegen via QR codes op websites
Vermeld details over hoe je de QR code kunt scannen. Ondanks hun toenemende populariteit weet niet iedereen hoe je een QR code moet scannen of gebruiken. Schrijf gewoon een korte instructie naast de QR code, zoals, “Scan de code met je telefoon om de app te downloaden” of “Scan de code en koop je tickets,” om het proces van QR codes op websites te beschrijven.
Traceer gegevens via QR codes op je website
QR codes op websites kunnen al de hoeveelheid verkeer meten gegenereerd door klikken. Om real-time trackinggegevens te verkrijgen voor alle andere kanalen, inclusief app-downloads, gebruik je een dynamische QR code op je website in plaats van een statische. Je kunt de doeltreffendheid bijhouden van je QR codes aan de hand van factoren als locatie, scanduur en scanapparaat. Bovendien kun je met deze informatie de QR code campagnes op je website verbeteren, zodat je volledige controle hebt over je creatieve output.
Dynamische QR codes zijn altijd aanpasbaar
Met behulp van dynamische QR codes kan de informatie die je op de website hebt ingevoerd worden gewijzigd en bijgewerkt. Dynamische QR codes zijn flexibeler dan statische QR codes. Je kunt het type QR code of de gegevens die het bevat veranderen wanneer je maar wilt, zonder ooit het oorspronkelijke uiterlijk van de QR code te veranderen.
Gebruik QR codes op websites om meer leads te krijgen
Elke bedrijfstak heeft te maken met hevige concurrentie; daarom moet je je onderscheiden. Het gebruik van QR code technologie is één benadering om te profiteren van technologische verbeteringen. Je kunt je printreclame snel koppelen aan het internet door QR codes op websites te gebruiken. Bovendien kan het fungeren als interactief materiaal om klanten aan te trekken en de tevredenheid te vergroten.
Hoe maak je een QR code op een website
Nu je de voordelen kent van het inbouwen ervan, denk je er misschien over na hoe je een QR code op een website toevoegt. Voordat je een QR code op je website gebruikt, kies je de informatie of instructies die je wilt opnemen. Volg dan de onderstaande aanwijzingen om de nodige QR codes op websites te genereren.
Stap 1: Ga naar Trueqrcode en vul de URL in die je wilt gebruiken voor je QR code op je website
– Zoek een betrouwbare QR code generator waarmee je snel en eenvoudig QR codes kunt maken. Je kunt QR codes maken en verwerven met de QR code generator van Trueqrcode zonder vertrouwelijke details te onthullen.
Stap 2: Je unieke QR code wordt onmiddellijk gegenereerd. Als je klaar bent en tevreden met de QR code, klik dan op “Genereer,” en je QR code wordt meteen aangemaakt.
Stap 3: Sla je gemaakte QR code zo snel mogelijk op in je persoonlijke account. Door dit te doen voorkom je dat je concurrenten je QR gebruiken en bewaar je het voor eigen later gebruik of eventuele aanpassingen.
Stap 4: Download je QR code in een .jpg bestand. – Zodra je de QR code hebt opgeslagen, moet je hem downloaden voor later gebruik. Het is raadzaam om je QR code te downloaden als een .JPG bestand in plaats van een van de andere open-source bestandstypen.
Stap 5: Gebruik je gedownloade QR code in je website ontwerp. – Nu je QR code is voorbereid, is het tijd om hem te downloaden als .JPG bestand, zodat je hem in de toekomst in je website ontwerp kunt gebruiken.
Stap 6: Je kunt bijhouden hoe vaak de QR code wordt gescand in je account. – Met behulp van nauwkeurige tracking van QR code scans kun je je campagne zo nodig in real-time aanpassen. Als je meer wilt weten over hoe je QR codes presteren, bekijk dan de analytisch dashboard.
Best practices van QR codes op websites
Het valt niet te ontkennen dat het hebben van QR codes op websites voordelig kan zijn voor je bedrijf, maar de vraag is nu hoe je de codes op je website verwerkt. Misschien heb je een restaurant of een café, of ben je makelaar, en vraag je je af hoe je QR codes op je website kunt gebruiken. Laten we enkele van de beste manieren onderzoeken om QR codes op websites te gebruiken.
QR codes op websites van bedrijfsadviseurs
Het gebruik van QR codes in je adviesbureau is nuttig, vooral als het gaat om het tonen van je zakelijk inzicht. Als onderdeel van je marketingplan kun je snel in contact komen met potentiële klanten die baat kunnen hebben bij jouw advies door QR codes te gebruiken op je websites. Ben je klaar om je adviespraktijk te laten groeien? Het maken van QR codes voor de website van je adviesorganisatie zal je helpen je overleg te laten groeien.
QR codes op websites voor restaurantreserveringen
De gemakkelijke manier om ervoor te zorgen dat gasten in je restaurants kunnen reserveren, zelfs tijdens de spitsuren, is door de QR code te gebruiken. Door een QR code op je website te zetten wordt het voor de gasten gemakkelijker om die te scannen en alle details te krijgen die ze moeten weten over reserveringen. De QR code zou alle beschikbare reserveringen voor een bepaalde datum bevatten.
QR codes op websites voor makelaars
Behalve dat ze klanten toegang geven tot details van onroerend goed en een virtuele rondleiding, kunnen QR codes op websites van makelaars helpen om meer kopers en verkopers aan te trekken. Het gebruik van QR codes voor onroerend goed kan je helpen snel klanten aan te trekken als je werkt in de verhuur en verkoop van vastgoed. De beste manier om verkeer naar je makelaars website te genereren is het gebruik van deze technologie. QR codes op websites zijn eenvoudige, goedkope en effectieve marketinginstrumenten. Om de interactie met klanten en de verkoop van onroerend goed te stimuleren, zijn QR codes op websites een geweldige optie.
Hoe hotels en resorts QR codes gebruiken op websites
Wil je dat potentiële bezoekers enthousiast zijn om hun vakantie in je uitbundige hotel of resort door te brengen? De beste kamer voor elke gast kan gemakkelijk worden geboekt met behulp van een QR code op de website van je hotel. Als de kamer eenmaal gescand is, kunnen klanten er meer over te weten komen en bepalen of de kamer beschikbaar is op de data die zij kiezen. Je hebt geen last meer van telefoontjes van potentiële bezoekers die vragen naar beschikbaarheid en prijzen van kamers als je eenmaal begint met het gebruik van QR codes op websites.
Een sportschool heeft een QR code op zijn website nodig
Wil je het woord verspreiden over je plaatselijke fitnesscentrum of sportschool? Het opnemen van een QR code op je website is de gemakkelijkste methode om dit te bereiken. Na een bezoek aan je website en het scannen van de QR code kunnen gebruikers meer ontdekken over de cursussen die je aanbiedt, de bijbehorende kosten en andere nuttige informatie.
Tips voor het toevoegen van QR codes op websites
Zorg ervoor dat je QR code actief is
Voordat je de QR code op je website zet, moet je ervoor zorgen dat hij werkt met een paar verschillende scanprogramma’s. Je weet niet of de QR code die je aan je website hebt toegevoegd actief is of niet als je hem uploadt zonder hem te testen. Het heeft geen zin om de code aan je website toe te voegen als die niet actief is.
Heb je de juiste URL aan de QR code gekoppeld?
Zorg ervoor dat je QR code naar de juiste URL gaat voordat je hem op je website plaatst. Als de QR code na publicatie de geïnteresseerde klant niet leidt naar de informatie die je bedoelde, loop je het gevaar potentiële klanten te verliezen. Het is cruciaal om te controleren of de QR code naar de juiste URL leidt.
Is je QR code duidelijk zichtbaar?
Bij het plaatsen van de QR code op de website is zichtbaarheid een van de meest cruciale overwegingen. Het heeft geen zin om een QR code op een website op te nemen als die niet door gebruikers kan worden gelezen. Om de QR code te kunnen scannen moet deze minstens 2 bij 2 cm groot zijn.
Zorg voor een uitstekend ontwerp
De QR code voor je website moet uniek zijn als je je wilt onderscheiden. Daarvoor moet je de aandacht van het publiek erop richten. Door een modieuze rand, een opvallend kleurenschema, of zelfs een boodschap onderaan, kun je je QR code verfraaien.
Trigger je klanten om de QR code te scannen
Zodra de QR code voor de website is ontworpen, is het jouw taak om klanten naar je website te lokken. De gemakkelijkste manier om je klanten te triggeren de QR code te scannen is door ze een voorproefje te geven van wat ze kunnen krijgen als ze de code scannen. Je kunt aanbiedingen en kortingen geven aan mensen die voor het eerst naar de QR code scannen. Dit zal meer mensen aanzetten om de QR code te scannen.
FAQ
Meest voorkomende vragen en antwoorden
Kunnen mensen een QR code op een website scannen?
Ja, gebruikers kunnen een QR code op een website scannen. Als een mobiele telefoon de QR code op je website scant, ontdekken mensen meer details over het product of de dienst die je op de markt brengt.
Hoe groot moet mijn QR code zichtbaar zijn op mijn website?
Om het voor gebruikers eenvoudiger te maken de QR code te scannen, moet deze normaal gesproken minstens 2 bij 2 cm groot zijn. Als je wilt, mag je het ook groter maken.
Waar moet ik de QR code op mijn website plaatsen?
Je kunt een QR code overal op een website plaatsen die gemakkelijk door klanten kan worden gescand en duidelijk zichtbaar is. De linker- of rechterbenedenhoek van de pagina zou de plaats zijn waar de meeste marketeers de QR code zouden plaatsen, maar je moet bedenken hoe je de code op je website wilt plaatsen.
Kan ik het aantal scans per QR code bijhouden?
Met een dynamische QR code kun je scans, locaties en apparaten bijhouden om het gebruik van QR code te controleren.
Waarom scannen mensen QR codes op websites?
Mensen kiezen voor het scannen van QR codes op websites omdat ze toegankelijk zijn met smartphones en gunstig zijn voor contactloze interacties op alle gebieden van dienstverlening.