QR codes op webbanners
Bedrijven maken al jaren gebruik van webbanner marketing als strategie om hun goederen en diensten online te adverteren. Bannerreclame is nuttig voor het produceren van doorlopende inkomsten op websites en in applicaties. Ben je benieuwd hoe voordelig QR codes op webbanners zullen zijn? Of over waarom je zou moeten nadenken over het gebruik van QR codes in je online bannerreclame? Nou, het antwoord is omdat ze het je mogelijk maken om potentiële consumenten snel te koppelen aan je andere digitale platforms, of het nu gaat om een mobiele app, korting, of voor gebruikers om een aankomend evenement toe te voegen aan hun smartphone agenda. Daarmee vergroot je je publiek en dicht je de toegankelijkheidskloof voor links. Laten we eens nader bekijken hoe QR codes op webbanners nuttig blijken te zijn.
Voordelen van QR codes op webbanners
Webbanners zijn een interessant en opvallend marketinginstrument dat meer dan alleen statische informatie kan bieden met behulp van een eenvoudige, betaalbare en mooi geproduceerde QR codes op webbanners. Webbanners worden gemaakt om te voldoen aan uiteenlopende marketingdoelstellingen. De aandacht en betrokkenheid van het publiek verviervoudigen echter wanneer QR codes worden toegevoegd aan banners. Enkele voordelen van het opnemen van een QR codes op banners staan hieronder.
Verhoog de betrokkenheid van uw webbanners
Door QR codes op te nemen in hun webbanners kunnen merken hun doelgroep en niveau van klantenbinding verbreden. Door interactieve mediacampagnes die klanten laten deelnemen aan de activiteiten van het merk, krijgen klanten een gevoel van belangrijkheid en worden ze sterk aangemoedigd om het bedrijf vaker te bezoeken. Bij goed gebruik kunnen QR codes een nuttig hulpmiddel zijn. Bedrijven kunnen gebruikers informatie geven door dit soort marketingtechniek te gebruiken. Ze kunnen het voor klanten eenvoudiger maken om met je bedrijf in contact te komen, hen in de juiste richting wijzen voor informatie, of zelfs het winkelen gemakkelijker en handiger maken.
QR codes zijn de perfecte CTA op webbanners
Laten we eerlijk zijn, de rommel van het internet lijkt vaak op een doolhof. QR codes op webbanners betrekken ongetwijfeld publiek op verschillende platforms, maar ze sturen kijkers ook naar de actie die je wilt dat ze doen. Een QR code met een dynamische URL kan potentiële kopers naar je webwinkel leiden. De MP3 QR code daarentegen stuurt een muziekbestand mee met een instelbare knop die de luisteraar vertelt of hij het hele album wil kopen of alleen meer nummers of afleveringen wil beluisteren. Concluderend: QR codes op webbanners bieden een aantal manieren om je gedrukte en digitale media te verbeteren.
Volg alle gegevens perfect in jouw account
Webbanners zijn al nuttig voor het meten van de hoeveelheid verkeer die door bannerklikken teweeg wordt gebracht. Als je echter een dynamische QR code in je webbanners gebruikt in tegenstelling tot een statische, krijg je real-time tracking informatie voor alle andere kanalen, inclusief app downloads die de banner heeft aangemaakt of volgers op sociale netwerken. Met behulp van parameters als locatie, tijdstip van de scan, het apparaat dat bij het scannen wordt gebruikt, kun je de prestaties van je QR codes op webbanners controleren. Bovendien kun je met deze kennis je QR code campagnes verder verbeteren, zodat je elk facet van je creatieve output kunt controleren.
Altijd instelbaar
De informatie op de webbanner kan gemakkelijk worden veranderd en bijgewerkt met behulp van dynamische QR codes op webbanners in plaats van statische. Je kunt ook altijd het type QR code veranderen. Bijvoorbeeld van een MP3 QR code naar een PDF QR code, als je een link moet vervangen. En je kunt dit doen zonder ooit het oorspronkelijke uiterlijk van de QR code te veranderen.
Eenvoudig te gebruiken voor A/B-tests op je webbanners
A/B-testen is het proces van zij-aan-zij vergelijking van twee of meer vergelijkbare marketinginitiatieven om bescheiden aanpassingen te maken. Webbanners en andere vormen van social media reclame maken al lang gebruik van A/B testen om cruciale informatie te verzamelen over succespercentages van campagnes. Je kunt verschillende factoren beoordelen, waaronder afbeeldingsvarianten, tekststijlen, Calls to Action (CTA’s), doeldemografie en nog veel meer, om te ontdekken welke QR codes op webbanners het meest succesvol zijn.
Hoe maak je QR codes op webbanners?
Nu je je bewust bent van de voordelen van het opnemen van een QR code, vraag je je vast af hoe je QR codes op webbanners maakt. Je hoeft alleen maar de juiste code te kiezen voor de informatie over je advertentie. Bepaal de boodschap die je wilt overbrengen voordat je een praktische QR code toevoegt aan je webbanners. Maak dan de gewenste QR code volgens onderstaande richtlijnen.
Stap 1: Ga naar Trueqrcode en vul de URL in die je wilt gebruiken voor de QR code op je webbanner. – Zoek een geschikte QR code generator waarmee je eenvoudig en direct QR codes kunt maken. Met de QR code generator van Trueqrcode kun je QR codes genereren en verkrijgen zonder vertrouwelijke informatie te verstrekken.
Stap 2: Je unieke QR code wordt onmiddellijk gegenereerd. – Gebruik voor het genereren van de QR code passende texturen zoals pastels en contrasterende kleuren om de code scanbaar te maken. Als je tevreden bent met de QR code, klik je op “Genereer”, en je QR code wordt onmiddellijk gegenereerd.
Stap 3: Zodra je QR code is gegenereerd, sla je die onmiddellijk op in je persoonlijke account. Door dit te doen zorg je ervoor dat je concurrenten je QR niet kunnen gebruiken en opslaan voor eigen toekomstig gebruik.
Stap 4: Download je QR code als een .jpg bestand. – Je moet de QR code downloaden voor later gebruik als je hem eenmaal hebt opgeslagen. Het is raadzaam om je QR codes op webbanners te downloaden als .JPG bestand in plaats van een van de andere toegankelijke formaten, zoals PNG, SVG, of EPS.
Stap 5: Gebruik je gedownloade QR code in je webbanner ontwerp. – Op dit punt, nu je QR codes op webbanners klaar zijn, is het tijd dat je ze downloadt als .JPG bestand en gebruikt in je banner.
Stap 6: Je kunt in je account bijhouden hoe vaak de QR code wordt gescand. – Je kunt je campagne naar behoefte in real time aanpassen met behulp van het effectief volgen van QR code scans. Bezoek het analytics dashboard om meer te weten te komen over hoe je QR codes op webbanners het doen. Je kunt ook Google Analytics integreren voor een beter inzicht in je klanten.
Best pracctices van QR codes op webbanners
Het is tijd om je QR code in gebruik te nemen nu je er een in je bezit hebt. Gebruik deze best practices voor het plaatsen van QR codes op webbanners.
Web Banners voor Makelaars
Webbanners met QR codes kunnen makelaars helpen meer kopers en verkopers aan te trekken, naast het feit dat ze klanten toegang geven tot informatie over onroerend goed en een virtuele rondleiding. Als je in de sector “verhuur en verkoop van onroerend goed” werkt, kan het gebruik van QR codes voor onroerend goed je helpen om snel klanten te trekken. Het gebruik van deze technologie is de beste aanpak om je vastgoedprofiel te vergroten. QR codes op webbanners zijn gemakkelijk te maken, betaalbaar en efficiënt voor marketing. Zo kun je QR codes inzetten om klantcontact aan te moedigen, waardoor de verkoop van je onroerend goed zal toenemen.
QR codes op banners voor grafische ontwerpstudio's
Met behulp van een QR codes op webbanners kun je je nieuwe grafische ontwerp creatief promoten! Je kunt linken naar het portfolio van je ontwerpen en een knop opnemen zodat potentiële klanten ze kunnen bekijken en desgewenst aankopen kunnen doen. De gebruiker kan je eerdere werken op je website bekijken en zelfs contact met je opnemen als ze overwegen je in dienst te nemen na het scannen van de QR code.
Hoe verzekeringsmaatschappijen QR codes gebruiken op webbanners
Verzekeringsmaatschappijen gebruiken vaak QR codes op online banners, want die zijn behoorlijk effectief. Ze kunnen zowel klanten als agenten specifieke informatie geven, zoals polisvoorwaarden en vergelijkingen met alternatieve plannen. Bijna alle informatie die niet op de brochure kon worden gezet, kan beschikbaar zijn via QR codes. De QR code kan naast tekst ook verbinding maken met afbeeldingen, video’s en audiobestanden.
Boek je hotelkamer via een QR code op een webbanner
Kijken potentiële gasten uit naar een vakantie in een mooi en luxe hotel? Welnu, met behulp van een QR code op een webbanner voor je hotel kunnen gasten gemakkelijk de beste kamer voor zichzelf boeken. Eenmaal gescand kunnen ze alle informatie over de kamer krijgen en de beschikbaarheid van de kamer op hun gewenste data controleren.
Tips voor het toevoegen van QR codes op webbanners
Zorg ervoor dat je QR code actief is
Test je QR code op een paar verschillende scantoepassingen voordat je hem op je kaart zet. Als je de QR code toevoegt zonder te controleren, dan weet je niet of de QR code die je aan je banner hebt toegevoegd actief is of niet. Als de code niet actief is, dan heeft het geen zin om hem aan je banner toe te voegen.
Heb je de juiste URL aan de QR code gekoppeld?
Voordat je je QR codes op webbanners plaatst, moet je ervoor zorgen dat ze naar de juiste URL wijzen. Je loopt het risico potentiële klanten te verliezen als de QR code, na het plaatsen ervan, de geïnteresseerde klant niet naar de door jou bedoelde inhoud leidt. Het is noodzakelijk dat je controleert of de QR code naar de juiste URL wijst of niet.
Is je QR code duidelijk zichtbaar?
Een van de belangrijkste dingen om in gedachten te houden als je de QR code op de webbanner zet, is de zichtbaarheid ervan. Als de QR code niet zichtbaar is voor mensen, dan heeft het geen zin om hem op de webbanner te zetten. De QR code moet minstens 2 bij 2 cm zijn om het voor iedereen gemakkelijker te maken de code te scannen.
Zorg voor een uitstekend ontwerp
Als je een voorsprong wilt hebben op je concurrenten, moet je QR code duidelijk op je webbanner staan. Om dit te bereiken moet je de aandacht van het publiek erop richten. Je kunt je QR code verbeteren door er een stijlvol kader, een opvallend kleurenschema of zelfs een boodschap onderaan toe te voegen.
Doe A/B-tests en kijk welke QR code meer gescand wordt
Twee of meer marketingcampagnes naast elkaar vergelijken terwijl je kleine veranderingen aanbrengt, staat bekend als A/B-testen. A/B testen worden al lang gebruikt in social media advertising en e-mailmarketing om belangrijke gegevens te verzamelen over de succespercentages van campagnes. Om te bepalen welke QR codes het meest effectief zijn, kun je verschillende elementen evalueren, waaronder fotovariaties, tekststijlen, Calls to Action (CTA’s), demografische doelgroepen en nog veel meer.
FAQ
Meest voorkomende vragen en antwoorden
Kunnen mensen een QR code op een webbanner scannen?
Ja, mensen kunnen zeker een QR code op een webbanner scannen. Mensen komen extra informatie te weten over het artikel of de dienst die je promoot als de QR code op je webbanner wordt gescand met een mobiele telefoon.
Hoe groot moet mijn QR code zichtbaar zijn op een webbanner?
De QR code op een webbanner moet meestal minstens 1 inch bij 1 inch zijn om het mensen gemakkelijker te maken de code te scannen. Je kunt de grootte ook vergroten als je dat wilt.
Waar moet ik de QR code op mijn webbanner plaatsen?
Een QR code mag overal op een webbanner worden afgedrukt, zolang hij maar gemakkelijk door klanten kan worden gelezen en duidelijk zichtbaar is. De meeste marketeers zouden de QR code linksonder of rechtsonder plaatsen, maar je moet bedenken waar de code het beste tot zijn recht komt.
Kan ik het aantal scans per QR code bijhouden?
Je kunt het gebruik van QR codes monitoren, d.w.z. scans, locaties en apparaten bijhouden door een dynamische QR code oplossing te gebruiken.
Waarom scannen mensen QR codes op webbanners?
Mensen kiezen voor het scannen van QR codes op webbanners omdat ze toegankelijk zijn met smartphones en gunstig zijn voor contactloze interacties op alle gebieden van dienstverlening.