QR codes op productverpakkingen
QR codes op productverpakkingen kunnen waardevoller zijn dan alleen productinformatie te delen. Door informatie te delen over de oorsprong van de ingredienten bijvoorbeeld, helpen QR codes ook om de hele klantervaring te verbeteren. Bedrijven kunnen zich als innovatief onderscheiden door Quick Response (QR) codes toe te voegen aan productverpakkingen. Dit zorgt ervoor dat je altijd de informatie achter de QR code kunt wijzigen en zo altijd up-to-date informatie verspreidt. Mensen maken hun code via een QR code generator vanwege de uitgebreide functionaliteiten. QR codes bieden gemak en snelle service omdat ze kunnen worden gescand met mobiele telefoons.
Bovendien slaan QR codes allerlei gegevens op die nodig zijn voor marketing campagnes. Er zijn nog veel meer andere voordelen van het gebruik van een QR code op productverpakkingen. Lees hieronder verder.
Voordelen van QR codes op productverpakkingen
Door creatief te zijn in de uitingen van de product verpakking, kan je in combinatie met Dynamische QR codes een zeer succesvol product in de markt zetten. Met behulp van digitale technologieën, zoals QR codes op productverpakkingen ben je in staat om belangrijke informatie te delen, maar ook te ontvangen van de gebruikers die de QR code scannen. Bovendien kun je met functionele QR codes op productverpakkingen creatief zijn in de manier waarop je je marketingstrategieën uitvoert. Lees verder om te ontdekken hoe nuttig QR codes kunnen zijn op je verpakkingen.
Verhoog de betrokkenheid bij je klanten
Vroeger was het ongebruikelijk om consumenten rechtstreeks te bereiken via productverpakkingen, maar dat is niet langer het geval. Je kunt interactieve componenten toevoegen aan je productverpakking om een boost te geven aan de merkbeleving. Dankzij de moderne technologie zijn de mogelijkheden van QR codes enorm interessant geworden. Tegenwoordig is het niet alleen een URL die achter een QR code gehangen kan worden. De mogelijkheden zijn eindeloos, waaronder audio en video, enquêtes, prijsvragen, PDF documenten en veel meer kan worden opgenomen in een QR code. Met behulp van deze functies kun je meer betrokkenheid met je klanten genereren en direct inspelen op een recente aankoop die ze hebben gedaan. Je kunt bijvoorbeeld een video maken voor het gebruik van producten, het gemakkelijker maken om je aan te melden voor een account, of klanten uitnodigen om feedback te geven door een URL te gebruiken die is ingebed in je QR code.
Instructies toevoegen aan je verpakking
Als je een bedrijf hebt, begrijp je hoe cruciaal het is om je klanten de voordelen te vertellen over je producten of instructies te geven over het product. QR codes op productverpakkingen is de meest populaire manier om product-transparantie te verzekeren en het vertrouwen van je klant te winnen. Met een beperkte ruimte die nodig is, kunnen ze je helpen zoveel informatie te geven als je wilt. Je hoeft alleen maar een QR code te genereren en er de nodige informatie aan toe te voegen. Elk type inhoud, inclusief afbeeldingen, tekst, websitelinks en zelfs knoppen om te delen met sociale netwerken, kan worden gebruikt. Je kunt eenvoudig een QR code genereren en dan toegevoegen aan de productverpakking. Vervolgens kunnen je consumenten de code scannen om alle productinformatie te bekijken.
Gebruik QR codes op productverpakkingen om te groeien op Social Media
De beste manier om je product populairder te maken onder een groter deel van het publiek is door je product te promoten via verschillende sociale media platforms. Tegenwoordig hebben vrijwel alle bedrijven websites. Als je de concurrentie aan wilt gaan, moet je mensen naar de verschillende sociale media platforms van je bedrijf leiden. Je social media aanhang kan groeien met het gebruik van een social media QR code. Gebruikers die deze QR code scannen worden naar een webpagina gebracht met knoppen die linken naar al je sociale media profielen. Ze kunnen dan kiezen om je online te volgen door hun favoriet te kiezen.
Laat je klanten zien hoe innovatief je bent
Het gebruik van QR codes op productverpakkingen is de eenvoudigste aanpak om je klanten te laten zien hoe creatief je bent als het gaat om de marketing van je goederen. Je kunt informatie verstrekken, de transparantie verbeteren, feedback verzamelen en de interactie met de consument verhogen met behulp van QR codes op productverpakkingen. Je klant komt alle relevante informatie over je goederen te weten met slechts één scan.
Meer verkeer naar je website
Tegenwoordig hebben vrijwel alle bedrijven websites. Daarom zou je, om het bereik van jouw bedrijf te vergroten, willen dat mensen naar jouw website gaan. Je kunt dit bereiken door op de verpakking van je goederen een website QR code op te nemen. Maak er gewoon een via onze QR code generator en plaats de code op de productverpakking. Het zal klanten na het scannen direct naar je website leiden. Als gevolg daarvan zal je website een toename zien van verkeer en de betrokkenheid van jouw merk vergroten.
Hoe maak je QR codes op productverpakkingen
Je vraagt je wellicht af hoe je QR codes kunt maken op een product verpakking nu je je bewust bent van de voordelen. Kies de juiste type QR code voor de gegevens die voor jouw product relevant zijn. Voordat je zomaar een QR code op de productverpakking plaatst, beslis je welke details of instructies je wilt toevoegen. Maak dan de benodigde QR code aan met behulp van onderstaande instructies.
Stap 1: Ga naar Trueqrcode en vul de URL in die je wilt gebruiken voor de QR code op je productverpakking. – Zoek een betrouwbare QR code maker waarmee je snel en gemakkelijk QR codes kunt maken. Je kunt QR codes maken en beheren met de QR code generator van Trueqrcode zonder vertrouwelijke gegevens vrij te geven.
Stap 2: Je unieke QR code wordt onmiddellijk gegenereerd. – Gebruik geschikte design elementen, zoals contrasterende kleuren of kaders, voordat je de QR code gebruikt om er zeker van te zijn dat hij de aandacht trekt en bij jouw huisstijl past. Als je klaar bent en je bent tevreden met de QR code, klik dan op “Genereer,” en je QR code wordt meteen aangemaakt.
Stap 3: Sla je gemaakte QR codes op productverpakking op in je persoonlijke account. Door dit te doen voorkom je dat je concurrenten je QR gebruiken en bewaar je hem ook voor eigen later gebruik.
Stap 4: Download je QR code. Zodra je de QR codes op productverpakkingen wilt gebruiken, moet je ze downloaden. Het is raadzaam om je QR code te downloaden als een .JPG bestand, maar het is ook mogelijk om deze te downloaden in een ander bestandstype.
Stap 5: Gebruik je gedownloade QR code in je productverpakkings-ontwerp. – Nu je QR code is voorbereid, is het tijd om hem te downloaden als .JPG bestand, zodat je hem in de toekomst kunt gebruiken in je productverpakkings-ontwerp.
Stap 6: Je kunt bijhouden hoe vaak de QR codes op productverpakkingen worden gescand in jouw account. – Met behulp van nauwkeurige tracking van QR code scans kun je je campagne zo nodig in real-time aanpassen. Als je meer wilt weten over hoe je QR codes presteren, bekijk dan het analytics dashboard.
Beste praktijken van QR codes op productverpakkingen
Bij het maken van je QR codes op productverpakkingen zijn er een paar handige tips om in gedachten te houden, zodat je inspanningen de best mogelijke resultaten opleveren. Hier zijn een paar best practices voor QR codes op productverpakkingen.
QR codes op productverpakkingen
Bedrijven kunnen profiteren van QR codes door onze coupon QR code op hun productverpakking te gebruiken om een digitale coupon-campagne uit te voeren. Klanten kunnen verdere details van de aanbieding bekijken door de QR codes op productverpakkingen te scannen, coupons rechtstreeks op hun mobiele telefoon op te slaan, ze naar zichzelf te e-mailen, of ze onmiddellijk te delen met anderen op sociale media en waar dan ook online. Consumenten hoeven zich geen zorgen meer te maken over het bewaren of onthouden van coupons dankzij QR codes op productverpakkingen. Ze hebben de coupon bij de hand als ze toegang hebben tot hun telefoon. Bovendien kunnen bedrijven door gebruik te maken van onze dynamische code de prestaties van hun kortingscampagne beoordelen, waarbij de frequentie, locatie, timing en het gebruikte apparaat worden weergegeven wanneer de code wordt gescand.
QR codes voor spelontwikkelaars
Spelontwikkelaars vragen na het uitbrengen van een nieuw videospel vaak om feedback op allerlei gebieden, te beginnen met de spelervaring of de aantrekkelijkheid van de verpakking en het betreffende spel. Game ontwikkelaars kunnen ook hun merk promoten met behulp van de ingesloten feedback QR code op hun verpakkingen. Maar ook categorieën en subcategorieën aanmaken voor beoordelingen en contactgegevens van klanten verzamelen, zoals e-mailadressen en telefoonnummers, om hun mailinglijsten voor toekomstige promoties uit te breiden.
QR codes op productverpakkingen voor winkeliers
Winkeliers plaatsen vaak QR codes op hun producten om de betrokkenheid van de consument te vergroten zonder veel geld uit te geven. QR codes afdrukken op productverpakkingen op elk artikel dat je vanuit je winkel verkoopt is een geweldige manier om je productaanbod te promoten en extra informatie over jouw producten te geven. Met behulp van deze QR code kunnen klanten alle gewenste informatie over je winkel vinden, opslaan en ontdekken. Een link naar je online webshop stelt potentiële klanten ook in staat om aankopen te doen terwijl ze zich thuis ontspannen.
Voeg een QR code toe aan de verpakking van je hotelproduct
Om de verkoop van spaproducten in de winkel of een hotel te verhogen, gebruiken verschillende hotels en resorts QR codes op hun verpakkingen. De QR code geeft klanten toegang tot extra productinformatie op een mobielvriendelijke website, waaronder hun missie, locatie, openingstijden en menu. Hierdoor kunnen klanten uit andere landen gemakkelijk boeken of meer informatie inzien.
Tips voor het toevoegen van QR codes op productverpakkingen
Zorg ervoor dat je QR code actief is
Test je QR code op een paar verschillende apparaten voordat je hem op je product plaatst. Als je de QR code zonder controle toevoegt, weet je niet of de QR code die je aan je productverpakking hebt toegevoegd actief is of niet. Als de code niet actief is, dan heeft het geen zin om hem aan je product toe te voegen en loop je veel omzet mis.
Heb je de juiste URL aan de QR code toegevoegd?
Voordat je je QR code op je productverpakking plaatst, moet je ervoor zorgen dat hij naar de juiste URL wijst. Je loopt het risico potentiële klanten te verliezen als de QR code na het plaatsen ervan de geïnteresseerde klant niet naar de door jou bedoelde website leidt. Het is noodzakelijk dat je controleert of de QR code naar de juiste URL wijst of niet.
Is je QR code duidelijk zichtbaar?
Een van de belangrijkste dingen waarmee je rekening moet houden als je de QR code op productverpakkingen zet, is de zichtbaarheid ervan. Als de QR code niet zichtbaar is voor mensen, dan heeft het geen zin om hem op de verpakking te zetten. De QR code moet minstens 2 x 2 cm zijn, zodat het winkelend publiek de code gemakkelijker kan scannen.
Zorg voor een uitstekend ontwerp
Als je een voorsprong wilt hebben op je concurrenten, moet je QR code duidelijk op je productverpakking staan. Om dit te bereiken moet je de aandacht van de koper erop richten. Je kunt je QR code verbeteren door er een stijlvol kader, een opvallend kleurenschema of zelfs een boodschap onderaan toe te voegen.
FAQ
Meest voorkomende vragen en antwoorden
Kunnen mensen QR codes op productverpakkingen scannen?
Ja, mensen kunnen zeker QR codes op productverpakkingen scannen. Mensen komen extra informatie te weten over het artikel of de dienst die je verkoopt als de QR code op je product wordt gescand met een mobiele telefoon.
Hoe groot moet mijn QR code zijn?
De QR codes op productverpakkingen moet doorgaans minstens 2 x 2 cm groot zijn om het voor klanten gemakkelijker te maken de code te scannen. Je kunt het groter maken, als je wilt, maar 2 x 2 cm is het minimale formaat.
Waar moet ik de QR codes op productverpakkingen plaatsen?
Een QR code mag overal op een product worden geplaatst, zolang hij maar gemakkelijk door klanten kan worden gescand en duidelijk zichtbaar is. De meeste marketeers zouden de QR code linksonder of rechtsonder plaatsen, maar je moet bedenken waar de code het beste tot zijn recht komt in jouw design.
Kan ik het aantal scans per QR code bijhouden?
Je kunt het gebruik van QR codes monitoren, d.w.z. scans, locaties en apparaten bijhouden door een dynamische QR code te gebruiken.
Waarom scannen mensen QR codes op productverpakkingen?
Mensen kiezen voor het scannen van QR codes op producten omdat ze toegankelijk zijn met smartphones en extra informatie over het betreffende product of merk willen weten.