QR codes op catalogi

QR codes on Catalogs
QR codes on Catalogs

Catalogussen maken winkelen gemakkelijker door een preview van de gehele collectie van een winkel bij de consument thuis te bezorgen. Maar wat als je jouw klanten en hun behoeften beter zou leren kennen en ze zou kunnen koppelen aan een betere ervaring in de winkel? QR codes op Catalogi, die er in verschillende vormen zijn, zijn er om te helpen.

Het gebruik van QR codes op catalogi is een fantastische methode om meer informatie op een klein oppervlak te krijgen. Dit is een nieuw idee voor de drukkerijsector! Om hun plaats in de markt te herstellen, zijn veel catalogi aangepast om de nieuwste trend van QR codes op te nemen. Tegenwoordig bevatten catalogi op verschillende pagina’s QR codes om de betrokkenheid te verhogen en de publicatie een interactiever karakter te geven. Kijkers krijgen toegang tot artikelen of speciale aanbiedingen door met hun smartphone een QR code te scannen. Onlangs, QR codes op visitekaartjes zijn nog populairder geworden in gedrukte media. Zij hebben de kloof tussen online en offline marketing en reclame gedicht. Tegenwoordig zijn QR codes te vinden op zowat alles, inclusief posters, loterijtickets, tafeltenten, flyers en meer.

Voordelen van QR codes op catalogi

De eerste catalogus werd gedrukt door Aldus Pius Manutius rond 1498, een jaar nadat de drukpers was uitgevonden. Hij maakte een catalogus omdat hij een kader nodig had voor al het materiaal dat klanten bij zijn drukpers konden aanvragen en kopen. Hoewel er sindsdien veel is veranderd, is het fundamentele idee achter catalogiseren en catalogusmarketing niet veranderd: het is een methodische verzameling van spullen waarmee kopers kunnen bladeren, kiezen en bestellen zonder naar een fysieke winkel te gaan.

Met QR codes op catalogi, kun je gemakkelijk offline artikelen koppelen aan online tools, de interactie met klanten stimuleren en extra inzicht krijgen in de koopgewoonten van je klanten. Hieronder volgen enkele uitstekende voordelen van het gebruik van QR codes op catalogi.

1. Upgrade je productpresentatie

Breek los van traditionele patronen en heroverweeg hoe je klanten effectiever kunt betrekken bij het aanbod van jouw merk. Je kunt je producten op allerlei creatieve manieren laten zien met behulp van QR codes op catalogi. Met een QR code voor sociale media kun je catalogusfavorieten promoten en tegelijkertijd samenwerken met beïnvloeders door lezers naar verschillende sociale-mediaprofielen te leiden, waaronder YouTube of Facebook, waar gebruikers het product in gebruik kunnen zien. Door gebruik te maken van de fotogalerij QR code of de QR code voor documenten, kun je de blootstelling van een kijker aan jouw koopwaar verhogen zonder een fortuin uit te geven aan onnodige drukkosten.

De klantervaring stijgt wanneer je de manier waarop je jouw producten of diensten aanbiedt verbetert en klanten een in-store sensatie biedt, ongeacht waar zij zich bevinden. Er is echter ook een QR code voor wie twijfelt over waar te beginnen of wat zijn klanten nodig hebben om gemakkelijker toegang te krijgen tot zijn producten en aanbod. Probeer een respons QR codes op catalogi af te drukken om de vraag van je doelgroep te erkennen en laat de antwoorden rechtstreeks naar je mailbox sturen. Je kunt ook jouw eigen vragen toevoegen, de groepen en subcategorieën aanpassen en zoveel gegevens toevoegen als je wilt.

2. Geef klanten een aantrekkelijkere ervaring

Wat is er nu opvallender dan de lancering van een nieuwe winkellocatie? Het combineren met een participerende virtual reality ervaring. Het doel van de app store QR code is om jouw kijkers te linken naar de Apple App Store, Play Store, of Ecommerce Apk, of alle drie tegelijk.

3. Herken jouw publiek en verbeter jouw marketing

Anders dan bij online platforms is er bij een drukwerk geen methode om de consumptie te kwantificeren, dus is het moeilijk te bepalen welke kenmerken van je catalogus het meest verleidelijk zijn voor je klanten Je kunt echter QR codes op catalogi gebruiken om het beste verkoopargument voor je bedrijf in je catalogus te vinden.

Met dynamische QR codes is een traceermogelijkheid opgenomen. Overweeg een QR code af te drukken voor een promotie op jouw catalogus. U kunt dan het totale aantal afzonderlijke scans, het tijdstip van de scan en de gebruikte apparaten controleren en bovendien consumenten snel in contact brengen met fantastische koopjes. Je kunt bepalen welke aspecten van jouw catalogusmarketing succesvol en onsuccesvol waren door deze cijfers te vergelijken met ordertotalen, inkomsten, cumulatieve orders en annuleringen in de loop der tijd.

4. Vermindert jouw uitgaven

Een ander voordeel van het gebruik van QR codes op catalogi is dat je een afbeelding kunt produceren met bewerkbare inbedding. Daarom is het niet altijd nodig om een QR code te verwijderen en te vervangen als ze haar dienst heeft bewezen. Werk gewoon de inhoud ervan bij. Dit betekent dat je minder kwijt bent aan arbeids- en drukkosten.

5. Grootte Flexibiliteit

Voor streepjescodes is doorgaans een aanzienlijk groter minimumformaat nodig om scanbaar te zijn. Omdat QR codes op catalogi kunnen worden gekrompen tot een ongelooflijk klein formaat, kunnen ze op veel oppervlakken worden afgedrukt, waaronder de randen van productetiketten en verschillende catalogi.

Hoe maak je QR codes op catalogi:

Selecteer de juiste code voor jouw reclame-informatie. Om een nuttige QR codes toe te voegen aan catalogiKies eerst het soort boodschap dat je wilt overbrengen – educatief, informatief of amusant. Laten we leren hoe je zelf een QR code kunt maken.

Stap 1: Ga naar Trueqrcode en vul de URL in die je wilt gebruiken voor de QR code op je catalogus. Zoek een betrouwbare QR code generator die het maken van QR codes eenvoudig en snel maakt. Met de QR code generator van Trueqrcode kun je QR codes op catalogi genereren en kopen zonder persoonlijke gegevens prijs te geven.

Stap 2: Je unieke QR codes op catalogi worden onmiddellijk gegenereerd. Om ervoor te zorgen dat de QR code kan worden gescand, gebruik je de juiste texturen bij het maken ervan, zoals contrasterende kleuren of pasteltinten. Klik op “Genereren” nadat je klaar bent en tevreden bent met de QR code; jouw QR code wordt onmiddellijk gegenereerd.

Stap 3: Sla je QR codes op catalogi op in je persoonlijke account. Wanneer jouw QR code klaar is met genereren, sla deze dan op in jouw individuele account. Op die manier zorg je ervoor dat jouw concurrenten jouw QR code niet kunnen gebruiken en bewaar je ze voor later gebruik.

Stap 4: Download je QR code in een .jpg bestand. Eenmaal opgeslagen moeten de QR codes op catalogi gedownload worden voor later gebruik. In plaats van je QR code in een van de andere beschikbare formaten te downloaden, is het aan te raden om dat als .JPG bestand te doen.

Stap 5: Gebruik je gedownloade QR code in je catalogusontwerp. Het moment is aangebroken om je QR codes op catalogi te downloaden als .JPG bestand, zodat je ze op je catalogus kunt gebruiken.

Stap 6: In je account kun je bijhouden hoe vaak de QR codes op catalogi worden gescand. Je kunt snel en gemakkelijk de nodige wijzigingen in jouw campagne aanbrengen door QR codescans te volgen. Je kunt ook Google Analytics gebruiken om jouw klanten beter te begrijpen. Bekijk het analytics dashboard om meer te weten te komen over hoe jouw QR codes het doen.

QR codes on Catalogs
QR codes on Catalogs

Best Practices van QR codes op Catalogi

Met een breed scala aan artistieke hulpmiddelen kunnen QR codes nu worden gemaakt die passen bij de esthetiek van jouw merk. Hier zijn vijf aanbevelingen voor het genereren van QR codes op catalogi.

1. Richtsnoeren opnemen

Een grote fout die degenen die QR codes gebruiken in het verleden hebben begaan, is ze te publiceren zonder een korte beschrijving op te nemen van wat de gebruiker aan het scannen ervan heeft. Als je klanten niet aanmoedigt om jouw code te scannen, zijn al jouw marketinginitiatieven voor niets geweest.

2. Frame

Jouw QR code kan jouw fantasierijke ontwerp versterken met een aanpasbaar kader. Bij het maken van jouw code krijg je een grote selectie van vooraf gemaakte frames met verschillende CTA-teksten en kleuropties. Je kunt het verder aanpassen als je individuele informatie wilt opnemen door een unieke configuratie, een uniek pictogram of zelfs jouw eigen tekst te uploaden.

3. Neem een logo op in je QR codes op catalogi

Je kunt ook een merkreputatie of het logo van het bedrijf in het midden van jouw QR code opnemen nadat je een kader hebt gekozen en de grootte, kleur en vorm van jouw code hebt aangepast. De software bepaalt automatisch het optimale en grootste formaat voor jouw logo’s, zodat je geen moeite hoeft te doen om de juiste aanpassingen te maken.

4. Bewaar onze creaties

Gebruik dezelfde branded QR code layout zonder je zorgen te maken over het moeizaam herbouwen van een verouderde. Je kunt al jouw lay-outs opslaan als sjablonen met een QR code generator, zodat je ze kunt gebruiken voor al jouw reclame- en klantenservice-initiatieven.

5. Aanpasbare URL

Elke dynamische QR code is vooraf geladen met een willekeurige korte URL die, wanneer hij wordt gedetecteerd, de gebruiker naar elke gewenste pagina brengt. De korte URL kan worden aangepast aan jouw voorkeuren, bijvoorbeeld door de naam van je bedrijf te gebruiken om je te onderscheiden van jouw concurrenten en het vertrouwen van de gebruikers te vergroten.

Tips voor het toevoegen van QR codes op Catalogi

QR codes zijn veel veelzijdiger dan ooit tevoren. Eén reden hiervoor is dat je links naar webpagina’s kunt opslaan. Bovendien kun je op de website zoveel gegevens toevoegen en wijzigen als nodig is. Vanwege deze mogelijkheid zijn QR codes behoorlijk voordelig. Hieronder volgen enkele handige tips voor het toevoegen van QR codes op catalogi.

1. Een verbinding met onbegrensde inhoud

U kunt een eindeloze hoeveelheid inhoud tentoonstellen door web-URL’s te coderen in QR codes. Vanwege de beperkte publicatieruimte is dit niet haalbaar met traditionele media. QR codes kunnen je dus helpen bij het verstrekken van uitgebreide informatie, zoals foto’s, technische gegevens, prijzen en gebruikershandleidingen. Naast het verstrekken van productinformatie kunnen QR codes je helpen jouw volgers op sociale media te laten groeien. Dit kan de aanwezigheid van jouw bedrijf op het web verbeteren.

2. Leg een verband met media-inhoud

Een QR code kan worden gekoppeld aan multimedia-informatie zoals audiobestanden, fotogalerijen, documenten en films van het internet. Daardoor kun je productcatalogi gebruiken om actief met jouw klanten te communiceren met behulp van multimediagegevens. In plaats van alleen maar tekst te gebruiken, kunnen goederencatalogi jouw klanten verleiden met multimedia-inhoud.

3. Werk de aangesloten informatie regelmatig bij

Op elke webpagina kan de inhoud voortdurend worden bijgewerkt. Het is echter ook mogelijk om de URL waarmee een QR code verbinding maakt te veranderen door een flexibele QR code te gebruiken. Daardoor kun je de website waarnaar de QR code verwijst wijzigen zonder dat je de QR code zelf hoeft te wijzigen. Dit verlaagt de kosten van herdrukken.

4. Monitor scanacties

Je kunt niet echt zien of iemand geschreven materiaal leest als je het verspreidt. Het is echter mogelijk om bij het gebruik van QR codes de scanactiviteit te observeren en meer te weten te komen over jouw publiek. Denk aan het aantal lezers die met de afdrukken hebben gewerkt, en aan wie, waar en zelfs wanneer. QR codes zijn een ongelooflijke aanwinst voor catalogi en daarom omarmen ’s werelds beste handelaren nu deze innovatie.

5. Neem consequent de juiste CTA op

De term “Call-to-action” of “CTA” betekent een instructie aan potentiële klanten, die hen aanmoedigt te handelen of zich met jouw merk in te laten. Meestal komt dit in de vorm van een korte tekst die hen ertoe aanzet de nodige stap te zetten. Elke zin zoals “scan hier om meer details over het product te ontvangen” of “scan hieronder om meer statistieken te verkrijgen” kan worden beschouwd als een oproep tot actie.

FAQ

Meest voorkomende vragen en antwoorden

Door de camera van hun Android-smartphone of -tablet of een applicatiescanner op de QR code te plaatsen, kunnen gebruikers de catalogus en de producten bekijken.

De persoon die een QR code scant, krijgt toegang tot nuttige informatie. Door te scannen kun je de informatie opslaan of meteen gebruiken. Documenten, opmerkingen, namen van personen, contactgegevens en adressen kunnen allemaal in QR codes worden opgenomen.

Gebruik jouw fantasie bij het plaatsen van QR codes op alles waarmee jouw doelgroep in contact komt. De doelgroep zal waarschijnlijk meer geïnteresseerd zijn als het vooraan in de catalogus staat, omdat alles wat hen in eerste instantie opvalt meestal op de eerste pagina staat.

Dynamische QR codes zijn gemakkelijk traceerbaar, zodat na gebruik een logboek van het gebruik ervan kan worden bijgehouden. Dit omvat details zoals het gebied van de scan, de grootte ervan, hoeveel scans er waren, wanneer ze plaatsvonden en het besturingssysteem van het scanapparaat.

Een fantastische optie om ruimte te besparen op de catalogus is het gebruik van een QR code voor meer details over jouw artikel. De QR code kan informatie bevatten over de waarde van jouw product, klantenbeoordelingen of zelfs een video of verhaal over jezelf. Vergeet niet dat deze informatie op elk moment kan veranderen.