QR codes op brochures
Je doelgroep bereiken met behulp van QR codes op brochures, posters, boekjes en ander gedrukt promotiemateriaal is efficiënt en praktisch. Bedrijven maken nog steeds vaak gebruik van fysieke advertenties omdat ze eenvoudig te tonen zijn op bedrijfspanden en de aandacht trekken als ze op een prominente plek staan. Brochures werken echter vaak alleen als een herinnering op het moment dat het gelezen wordt en worden daarna vaak in de prullenbak gegooid. QR codes op brochures geven een extra dimensie. Met QR codes kun je interactiviteit en betrokkenheid toevoegen aan gedrukte producten, daarnaast maken QR codes het ook mogelijk om data te verzamelen van jouw marketingcampagne. Laten we eens kijken hoe het opnemen van QR codes op brochures voordelig kan zijn voor jou.
Voordelen van QR codes op brochures
De QR code is een ideaal hulpmiddel om de communicatie tussen bedrijven en klanten, docenten en leerlingen, of zorgverleners en patiënten te verbeteren. Je kunt nu gedrukt marketingmateriaal toegankelijk maken door QR codes er in op te nemen. Lees verder om meer te weten te komen over hoe QR codes de efficiëntie van je bedrijf verbeteren.
Offline marketing (brochures) verbinden met online marketing (QR codes)
Je posters en brochures kunnen maar een bepaalde hoeveelheid informatie opslaan, door QR codes er aan toe te voegen wordt deze hoeveelheid oneindig. Potentiële klanten zullen nieuwsgierig zijn naar meer informatie over je bedrijf. Je zou veel potentiële consumenten kunnen verliezen als belangrijke feiten ontbreken. Gelukkig geven QR codes je drukwerk een digitale component. Voeg een QR code toe die mensen naar een webpagina kan sturen waar ze meer te weten kunnen komen. Zo hoeven ze geen genoegen te nemen met alleen de informatie op de brochure. Ze kunnen worden blootgesteld aan afbeeldingen, video’s en veel meer inhoud dan bij gedrukt materiaal.
Het aantal scans bijhouden en analyseren
Wat QR codes op brochures zo’n dwingende marketingtactiek voor de lange termijn maakt, is QR code tracking. De meeste bedrijven die QR codes gebruiken monitoren hun scanpercentages. Dit omvat meestal het totale aantal scans, scans die uniek zijn, tijdstip en plaats. Bedrijven bepalen dan welke codes goed werken door deze indicatoren over een periode van weken of maanden te volgen. Dan kunnen ze inschalen wat bepaalde codes succesvol maakt. Bovendien biedt het diepgaande informatie over de acties van hun doelmarkt en geeft het hen toegang tot robuuste gegevensanalyses voor betere marketing en een hoger rendement op investeringen.
Gemakkelijk contact maken met potentiële klanten
Simpelweg mensen over je bedrijf vertellen is onvoldoende. Je folders belanden vaak in de prullenbak en je posters worden genegeerd. Door gebruik te maken van QR codes haken klanten aan door interactie. Je kunt QR codes koppelen aan allerlei interessante inhoud, zoals een videogame of een digitaal tijdschrift. Je zou de eerste 100 scanners ook korting kunnen geven en volgende scanners iets anders. Door dit te doen houd je je klanten geïnteresseerd en komen ze terug voor meer. Met behulp van QR codes op brochures kun je offline en online marketingstrategieën succesvol combineren. Alle organisaties moeten hun potentiële klanten kanalen bieden via welke ze met hen in contact kunnen komen.
Geef extra informatie met QR codes op brochures
Geef je printmarketing een boost door een PDF QR code op te nemen die verbinding maakt met aanpasbare, mobielvriendelijke documenten, als je wilt dat je klanten of opdrachtgevers meer te weten komen over de diensten die je levert, of een nieuw product dat je bedrijf heeft geïntroduceerd. Vervolgens kunnen je klanten of cliënten, zonder dat ze een internetverbinding nodig hebben, de informatie op hun apparaten opslaan en deze openen wanneer ze maar willen. Ook kunnen barcodes, vanwege de beperkte hoeveelheid gegevens die ze kunnen opslaan, niet worden gebruikt voor dezelfde taken als QR codes. Barcodes kunnen slechts 25 tekens bevatten; QR codes kunnen er echter tot 2500 bevatten.
Genereer Interactie: Weggevertje/Coupon
Consumenten krijgen vaak kortingen en komen meer te weten over komende evenementen via QR codes. Dit gebeurd vaak als een restaurant coupon QR codes, QR codes voor social media of QR codes voor evenementen gebruikt. Daarnaast kunnen de QR codes op brochures of ander marketingmateriaal worden gebruikt om het aantal volgers op social media platformen als Facebook, Twitter, Instagram en andere te vergroten.
Hoe maak je een QR code op een brochure
Selecteer de juiste code voor jouw marketing campagne. Om nuttige QR codes toe te voegen aan brochures, kies je eerst het soort boodschap dat je wilt overbrengen – educatief, informatief of amusant. Laten we leren hoe je zelf een QR code kunt maken.
Stap 1: Ga naar Trueqrcode en vul de URL in die je wilt gebruiken voor de QR code op je brochure. Kies een QR code generator waarmee je eenvoudig en snel QR codes kunt maken. Met de QR code generator voor Brochures van Trueqrcode kun je QR Codes maken en gebruiken zonder enige persoonlijke informatie te verstrekken.
Stap 2: Je unieke QR code wordt onmiddellijk gegenereerd. Als je tevreden bent met de QR code, klik je op “Genereer”. Dan kun je controleren of de links goed gecodeerd zijn op je smartphone.
Stap 3: Zodra de QR code is gegenereerd moet je de QR code opslaan in je persoonlijke account voor toekomstig gebruik.
Stap 4: Download je QR code als een .jpg bestand. Zodra je de QR code hebt opgeslagen, moet je hem downloaden voor toekomstig gebruik. Naast de andere beschikbare formaten, zoals PNG, SVG, of EPS, moet je je QR code downloaden in een .JPG bestand.
Stap 5: Gebruik je gedownloade QR code in je Brochure ontwerp. Nu je je QR code hebt gedownload, kun je je brochure uitprinten en er de QR code aan toevoegen.
Stap 6: In je account kun je bijhouden hoe vaak de QR code wordt gescand. Door effectieve tracking van QR code scans kun je je campagne zo nodig in real-time aanpassen. Voor een dieper inzicht in je publiek integreer je Google Analytics. Om meer te weten te komen over hoe je QR codes het doen, bezoek je het analytics dashboard.
Best Practices van QR codes op brochures
Nu je QR code is voorbereid, is het tijd om hem in actie te zien. Hier zijn een paar gangbare best practices voor QR codes op brochures.
QR codes op brochures voor je evenement
Als je een bedrijf hebt dat evenementen beheert, kun je QR codes voor sociale media op brochures zetten, omdat het een uitdaging is om alle details voor al je sociale media sites op een brochure te vermelden en je toch aan de regels van slim ontwerp te houden. Zo kun je reclame maken voor je sociale netwerken en evenementen promoten, terwijl je je aantal volgers vergroot.
Een nieuwe sportschool of winkel openen
Een QR code op je sportschoolfolder zetten is een geweldig idee als je een personal trainer bent die ook een gezondheidspodcast produceert waarin je advies geeft over dieet, lichaamsbeweging en hoe je spiermassa kunt opbouwen. Om mensen toegang te geven tot je fantastische, wekelijkse advies, plaats je een QR code naast je naam en lessen op alle brochures.
Daarnaast is het toevoegen van QR codes op brochures essentieel als je een winkel hebt of wilt beginnen om potentiële consumenten aan te trekken en hun loyaliteit te belonen. Klanten kunnen elke deal snel direct opslaan op hun mobiele apparaten, delen met vrienden, en meer dankzij de coupon QR code die op al je winkelbrochures staat.
QR codes op brochures voor grafische ontwerpstudio's
Wil je reclame maken voor je gloednieuwe grafische ontwerpstudio? Zet een QR codes op brochures voor je grafisch ontwerpbureau. Mensen zullen door het scannen van de QR code meer te weten komen over de fundamentele informatie van je studio, zoals het adres, de locatie en de contactgegevens, maar ook over het aanbod van grafische ontwerplessen, de kosten en de toelatingseisen.
Home Repair Business en QR codes op brochures
Hoe zou je het voor toekomstige klanten gemakkelijker maken dan je diensten in te plannen en te boeken via een QR code op de brochure! Met behulp van een QR code op de brochure kun je potentiële klanten voorzien van een lijst met onderhoudsaanbiedingen en woningreparaties. Potentiële klanten kunnen alle gewenste diensten reserveren en de open datum kiezen die hen het beste past.
Aanvullende informatie voor je product of dienst
Ga je een nieuw product lanceren of een nieuwe dienst beginnen? Een QR code speelt een grote rol bij het verstrekken van extra informatie aan klanten over een product/dienst. Bij het doen van een belangrijke aankoop, zoals het leasen van een auto of het kopen van een huis, is het belangrijk om zoveel mogelijk te weten te komen over het artikel in kwestie. Als kopers vergemakkelijkt dit de besluitvorming en vermindert het de kans op kopersverdriet. Klanten kunnen snel meer over je artikelen ontdekken door te klikken op links in QR codes op brochures die hen naar productpagina’s en kennisbankartikelen brengen.
Tips voor het toevoegen van QR codes op brochures
Sla je QR code op in je persoonlijke account
Als de QR code is gemaakt, voeg je hem toe aan een bestaande map of maak je een nieuwe aan in je persoonlijke account, waar je hem kunt delen met je management- en marketingteams. Door je QR codes op brochures in je eigen account op te slaan, kun je voorkomen dat je rivalen die gebruiken om een voordeel te behalen.
Dubbelcheck of je een actieve QR code afdrukt
Voordat je je brochure afdrukt en nadat je het ontwerp van de QR code hebt voltooid, moet je hem zeker testen op verschillende scanprogramma’s. Op middelgrote producten zoals brochures moet een QR code minstens 2 cm × 2 cm groot zijn (ongeveer 0,8 in x 0,8 in). Je kunt de grootte altijd aanpassen, maar dit wordt niet aangeraden omdat je code dan onzichtbaar of zelfs onopgemerkt wordt. Bovendien kun je een voorbeeldpagina scannen op het gewenste drukformaat voordat je verder gaat en je QR codes op brochures zet.
Bewaar je Brochure Ontwerp
Overweeg het volgende scenario: Je wilt de introductie van een ander artikel uit dezelfde serie bekendmaken, of je hebt je afdelingen uitgebreid om je klanten nieuwe diensten aan te bieden met behoud van de integriteit van je ontwerp. Je hoeft je dus geen zorgen meer te maken over het handmatig namaken van een verouderd QR code ontwerp. Je kunt je ontwerpen opslaan als sjablonen met een QR code generator om ze opnieuw te gebruiken voor toekomstige marketinginitiatieven.
Linkt de QR code naar de juiste URL?
Voordat je uiteindelijk je QR codes op brochures loslaat, moet je ervoor zorgen dat het naar de juiste URL linkt. Als het publiek na het publiceren van de QR code niet wordt doorverwezen naar de pagina die je wilde, is dat een verlies voor je en kun je uiteindelijk potentiële klanten verliezen. Je kunt dus beter eerst controleren of de QR code naar de juiste URL verwijst.
Laat de QR code opvallen op je brochure
Als je een streepje voor wilt hebben op je concurrenten, moet je QR code opvallen op je brochure. Maak het daarvoor opvallend voor het publiek. Je kunt een stijlvol kader om je QR code aanbrengen, levendige kleuren kiezen, en zelfs een boodschap onderaan de code toevoegen.
FAQ
Meest voorkomende vragen en antwoorden
Hoe kunnen mensen mijn QR codes op brochures scannen?
Open de ingebouwde code scanner app of camera op je Android smartphone of tablet en plaats hem boven de QR code. Zodra de code is gescand, volg je gewoon de aanwijzingen op het scherm.
Wat is de perfecte plaats om de QR code op mijn brochure te zetten?
Om het aantal personen dat de brochure scant te verbeteren, moeten QR codes op brochures in het midden worden geplaatst. Om vervorming te voorkomen die het scannen anders kan bemoeilijken, plaats je hem niet op een vouw of grensgebied.
Zal mijn QR code meer verkoop genereren?
Ja! Het gebruik van QR codes kan meer verkoop genereren omdat het potentiële klanten een kans geeft om extra informatie te leren over het specifieke product/de dienst die je aanbiedt. Dit leidt vaak tot meer verkoop.
Zijn QR codes op brochures slimme marketing?
Ja, een QR codes op brochures is een slim marketinginstrument omdat het een aantal potentiële klanten kan bereiken en hen gedetailleerde informatie kan geven over het product/de dienst die je op de markt brengt.
Waarom zou ik QR codes op brochures plaatsen?
Als je je communicatielijn met potentiële klanten wilt verbeteren, je verkoop wilt verhogen, en een voorsprong wilt nemen op je concurrenten, dan moet je QR codes op brochures plaatsen.