QR codes op billboards
Een zeer populair marketingmiddel die door bedrijven over de hele wereld wordt toegepast is billboardreclame. Maar tegenwoordig wordt er toch kritisch gekeken naar het adverteren op billboards. Het bereik is moeilijk tot niet te meten en het wordt vaak gezien als een ‘old-skool-marketing’.
QR codes op Billboards geven een extra dimensie, wat het adverteren hierop een stuk interessanter maakt.
Dit is de reden dat grote bedrijven hier nog steeds gebruik van maken, denk aan Victoria’s Secret, Calvin Klein en vele anderen. Niet alleen billboards, maar ook posters, brochures, productverpakkingen en zelfs online banners maken gebruik van QR codes.
In plaats van een statisch, eenvoudig reclamebord op te hangen, gebruiken marketeers QR codes om dit marketingmiddel niet alleen dynamisch te maken, ook de ROI kan hiermee berekend worden. Dus, hoe gebruik je QR codes op billboards? Laten we op onderzoek uitgaan.
Voordelen van QR codes op billboards
Een realistische strategie om digitale marketing te omarmen is het gebruik van QR codes op billboards. In plaats van alleen te vertrouwen op print-only campagnes en advertenties, gebruik je QR code advertising om een digitale marketing campagne te versterken die zichtbaar zal zijn voor een divers publiek dat efficiënter beoordeeld kan worden, meetbaar is en voor meer interactie zorgt.
Lees verder om meer te weten te komen over hoe QR codes op billboards de productiviteit van jouw merk of bedrijf kunnen verhogen.
Offline marketing verbinden met online marketing (QR codes)
QR codes op billboards kunneninformatie opslaan, en dat is een groot voordeel van het gebruik van QR codes in marketing. Potentiële klanten die nieuwsgierig zijn of meer informatie willen, kunnen eenvoudig de QR code scannen. Voeg een QR code toe die mensen naar een webpagina, PDF of bijvoorbeeld een video stuurt waar ze meer te weten kunnen komen over de campagne. Zo hoeven ze geen genoegen te nemen met alleen de statische informatie op het billboard.
Maak contact met je publiek
Ga je een nieuw product of een nieuwe dienst lanceren? Vraag je je af hoe je contact maakt met je publiek? De eenvoudige manier om dat te doen is door QR codes op billboards te plaatsen. Billboardreclame maakt nu effectiever gebruik van QR codes, dankzij de vorderingen die marketeers en adverteerders in de loop der tijd hebben gemaakt en die de klanten er beter bij betrekken. Billboards hebben vaak QR codes gebruikt om de aandacht van het publiek te trekken, zodat het publiek toegang krijgt tot de webinformatie van de advertentie door de QR-code te scannen. Het gebruik van QR codes op billboards wordt dus door marketeers gezien als een belangrijk voordeel. Je kunt mensen direct laten registreren, inschrijven of een aankoop laten doen, direct vanaf een billboard. Billboards zonder QR codes zijn een gemiste kans.
Volg je Offline Marketing
Voorheen was er geen manier om te meten welke activiteiten klanten ondernamen als gevolg van het bekijken van reclameborden die ze tegenkwamen. Dit was een van de meest uitdagende aspecten van oude marketingstrategieën, omdat het onmogelijk is om hun echte ROI (return on investment) te beoordelen. Nu billboards zijn uitgerust met QR codes, is het mogelijk om precies te bepalen hoeveel geld elk billboard oplevert. Elke dynamische QR code gemaakt met de QR Code Generator van Trueqrcode bevat een tracking overzicht met statistieken per locatie, het besturingssysteem van het scanapparaat en het aantal totale versus unieke scans. Daardoor beschik je over alle scangegevens die nodig zijn om de ROI voor billboardreclame te bepalen.
Gebruik codes op verschillende plaatsen
Vanwege het grote aantal toepassingen voor reclameborden kun je er QR codes op afdrukken en ze op gebouwen, reclameplaatsen, taxi’s, bussen, treinen, trams en ander openbaar vervoer aanbrengen. Billboards en advertenties met QR codes worden veel eerder gescand, vooral als er een duidelijke call-to-action of incentive is, zoals een korting op een product of dienst. Het enige wat je moet onthouden is dat, vanwege de grotere afstand tussen de camera van het publiek en het billboard, de QR codes die op de billboards worden gedrukt groot genoeg moeten zijn om de aandacht van het publiek te trekken en ook scanbaar moeten zijn.
Mensen triggeren om je QR codes op billboards te scannen
Hoe ga je ervoor zorgen dat meer mensen de QR codes op billboards scannen? Je zult iets moeten neerzetten dat potentiële klanten verleidt om te scannen. Daarvoor kun je reclameborden ophangen voor producten of diensten waar mensen niet gemakkelijk aan voorbij lopen. Je kunt ook directe kortingen of aanbiedingscodes toevoegen, die hen zullen triggeren om QR codes op billboards te scannen.
Hoe maak je QR codes op billboards:
Nu je je bewust bent van de voordelen van het opnemen van QR codes op billboards, ben je misschien benieuwd hoe je dat doet. Je hoeft alleen maar te kiezen voor de juiste code voor de gegevens over je advertentie. Voordat je een goede QR code aan je billboards toevoegt, beslis je wat voor boodschap je wilt overbrengen: informatief, amusant of educatief. Volg dan de onderstaande instructies om de QR code te maken die het beste bij je past.
Stap 1: Ga naar Trueqrcode en vul de URL in die je wilt gebruiken voor de QR code op je billboard. Zoek een betrouwbare QR code generator waarmee je snel en eenvoudig QR codes kunt maken. Je kunt QR codes maken en verwerven met de QR code generator van Trueqrcode zonder privé informatie vrij te geven.
Stap 2: Je unieke QR codes op Billboards worden onmiddellijk gegenereerd. Als je klaar bent en tevreden met de QR code, klik dan op “Genereer,” en je QR code wordt meteen aangemaakt.
Stap 3: Zodra je QR code is aangemaakt, sla je hem op in je persoonlijke account. Door dit te doen zorg je ervoor dat je concurrenten je QR codes niet kunnen gebruiken op Billboards, en je bewaart ze ook voor later gebruik, kunt ze aanpassen waar nodig en statistieken inzien.
Stap 4: Download je QR code in een .jpg bestand. De QR code moet worden gedownload voor later gebruik als hij eenmaal is opgeslagen. Het wordt aanbevolen om je QR codes op Billboards te downloaden als een .JPG bestand, andere bestanden zijn ook mogelijk.
Stap 5: Gebruik je gedownloade QR code in je billboard ontwerp. Nu je QR codes op Billboards is voorbereid, is deze klaar voor gebruik.
Stap 6: In je account kun je bijhouden hoe vaak de QR code wordt gescand. Met behulp van nauwkeurige tracking van QR codes kun je je campagne zo nodig in real time aanpassen. Je kunt je inzicht in je klanten ook verbeteren door Google Analytics te gebruiken. Als je meer wilt weten over hoe je QR codes op Billboards presteren, bekijk dan het analytics dashboard.
Best Practices van QR codes op Billboards
De noodzaak van deskundig grafisch ontwerp voor reclameborden kan niet worden onderschat. Er zijn echter ook een paar andere cruciale overwegingen, zoals je boodschap, de toon die je gebruikt, hoe de boodschap wordt overgebracht, welke bedrijfsinformatie je toevoegt, en meer. Lees verder voor wat advies over het maken van QR codes op billboards.
Meer kaartjes voor je evenement verkopen
Als je naar een evenement of concert gaat, is het je misschien wel opgevallen. In veel gevallen worden QR codes op billboards gebruikt om kaartjes om direct kaarten te kopen, locatie, tijden of de line-up te bekijken. Dit zorgt voor een flinke stijging in de kaartverkoop van evenementen.
Laat mensen een video zien van je gloednieuwe sportschool
Ben je van plan een sportschool in de buurt te openen en wil je dat mensen daarvan weten? In plaats van er brochures over te verspreiden, wat dacht je van een billboard met een QR code? Zodra de mensen de QR code scannen, komen ze op de gewenste pagina terecht en krijgen ze de video te zien van de gloednieuwe sportschool die je hebt geplaatst. Zo leren ze alles over de sportschool, en kun je snel nieuwe inschrijvingen verwachten.
Laat klanten meteen een afspraak inplannen
Als je een instelling bent die zijn diensten promoot met behulp van billboardreclame, dan moet je zeker een QR code toevoegen. En om ervoor te zorgen dat meer mensen afspraken bij jou inplannen, voeg je de optie toe om direct een afspraak in te plannen in jouw praktijk zodra ze de QR code op het billboard scannen. Dit vergroot de kans dat je meer klanten krijgt.
Vergroot je Social Media following
Stel dat je doel is om meer bezoekers naar je website te leiden via reclame op billboards. Hier kunnen QR codes op billboards uitkomst bieden. Om je website te bezoeken hoeft de QR code hem alleen gescand te worden met een smartphone. Dit zal een flinke groei aan betrokkenheid genereren. Evenzo kun je een QR code voor social media gebruiken om gebruikers je te laten volgen op sociale media. Als ze scannen, wordt een landingspagina getoond met links naar al je sociale-mediaprofielen. Ze kunnen dan kiezen om je online te volgen door hun favoriete platform te kiezen.
Laat je expertise zien in een verhaal achter de QR code
Het heeft geen zin om meer dan zeven woorden in je reclame-boodschap te hebben, omdat mensen die vrij snel lezen, en vaak ook van een afstand. Maar door QR codes op billboards te gebruiken, stel je het publiek in staat om de motivatie achter de billboardreclame te zien. Als gevolg daarvan moet je, nadat gebruikers de QR code hebben gescand, ervoor zorgen dat het verhaal dat ze lezen hen aanmoedigt om meer te weten te komen over het specifieke artikel of de dienst waar de advertentie voor is. Op deze manier zal de betrokkenheid met jouw bedrijf flink groeien.
Tips bij het toevoegen van QR codes op billboards
Sla je QR code op in je persoonlijke account.
Maak een map aan in je persoonlijke account of maak een nieuwe map nadat je de QR code hebt gemaakt, zodat je die naar behoefte kunt opslaan en delen met je management. Door de QR code in je account te houden, voorkom je ook dat je concurrenten hem in hun voordeel gebruiken.
Dubbelcheck of je een actieve QR code hebt afgedrukt
Voordat je de QR code van je billboard afdrukt, moet je hem eerst testen met een paar verschillende devices. QR codes op billboards moeten minstens 20 meter verwijderd zijn van de plaats waar een voorbijganger ze zal scannen. Zorg daarom voor de juiste grootte van de QR code zodat deze ook van een grote afstand scanbaar blijft.
Bewaar je billboard ontwerp
Als je in de toekomst dezelfde campagne wilt voeren voor een ander evenement of billboards wilt drukken voor een promotie met hetzelfde QR code ontwerp, hoef je je geen zorgen te maken. Sla daarom jouw billboard design op voor eventueel later gebruik. Niet alleen het ontwerp, maar ook de QR code zal bewaard blijven.
Volg scans om te zien of je marketing goed werkt
Je kunt QR code scans bijhouden met behulp van dynamische QR codes op billboards, of je kunt een volgsysteem opzetten om de demografie van je scanners te onderzoeken, inclusief waarvandaan ze scanden, wanneer, en welk apparaat ze gebruikten.
Laat de QR code opvallen op je billboard
Je QR code moet prominent op je billboard staan als je een voorsprong wilt krijgen op je concurrenten. Daarvoor moet je de aandacht van het publiek erop vestigen. Je QR codes op Billboards kunnen ook worden verrijkt met een elegant kader, kleuren en een boodschap onderaan. Laat QR codes op billboards opvallen!
FAQ
Meest voorkomende vragen en antwoorden
Hoe groot moet mijn QR code op een Billboard zijn?
De kunst van het maken van QR codes op Billboards in de juiste grootte is eigenlijk heel eenvoudig. Het moet niet te groot zijn om af te leiden van je inhoud, of te klein om ontoegankelijk te zijn.
Waar moet ik de QR code op mijn billboard plaatsen?
Een QR code kan overal op een reclamebord worden geplaatst. Zorg er alleen voor dat het in de verhouding 1:1 wordt afgedrukt, zodat het perfect werkt en voor klanten eenvoudig te scannen is. Veel marketeers zullen de QR code linksonder of rechtsonder plaatsen, maar je moet nadenken over waar de code er het beste uitziet.
Kan ik het aantal scans per QR code bijhouden?
Je kunt het gebruik van QR codes monitoren, d.w.z. scans, locaties en apparaten bijhouden door een dynamische QR code oplossing te gebruiken. Gebruik hiervoor onze QR code generator.
Waarom scannen mensen QR codes op Billboards?
Omdat QR codes zo zijn gemaakt dat ze gemakkelijk toegankelijk zijn voor smartphones, zijn ze nuttig voor contactloze interacties op alle gebieden van dienstverlening.