QR codes op Banners
Je marketingstrategie moet op alle vlakken op elkaar aansluiten als je wilt dat deze succesvol is. Het gebruik van QR codes op banners en ander fysiek marketingmateriaal is een uitstekende manier om je marketing campagne interactief te maken voor je doelgroep. Je kunt adverteren via verschillende platforms, maar banners zijn een van de meest traditionele en bekende methoden. In de hedendaagse wereld is het niet voldoende om een gigantische banner op te hangen, er worden tegenwoordig andere dingen gevraagd. Je moet ook digitale technologieën inzetten om je doelgroep te blijven triggeren. Met een QR code kun je de offline banner in verbinding zetten met online. Als bezoekers de QR codes op je banners scannen, worden ze naar een online bron gestuurd die gerelateerde en aanvullende informatie geeft over de producten of diensten die aangeboden worden in jouw marketingcampagne.
Wat is een QR code en hoe kunnen deze codes je banner aantrekkelijker en aanlokkelijker maken voor jouw doelgroep? Lees er hier alles over!
Voordelen van QR codes op Banners
Met behulp een Dynamische QR code worden banners boeiende en opvallende marketinginstrumenten die meer bieden dan alleen statische informatie. Om aan verschillende marketingeisen te voldoen, worden banners gemaakt voor openbare ruimten, waaronder parken, winkelcentra en plekken langs de weg. Het toevoegen van QR codes aan banners verhoogt echter de aandacht en de betrokkenheid van het publiek. Hieronder worden een aantal voordelen besproken van het gebruik van QR codes op banners.
Offline en online marketing met elkaar verbinden
Een van de populairste marketing tools van dit moment is de QR code generator van Trueqrcode. QR codes hebben de mogelijkheid om fysieke en digitale marketing te combineren. Een voordeel van het gebruik van QR codes bij marketing is dat je er zoveel informatie in kunt opslaan als je wilt, waardoor het voor potentiële klanten gemakkelijker wordt om meer over je bedrijf te weten te komen. Beschouw een QR code als een papieren schakel die de offline en online wereld met elkaar verbindt. Gebruikers worden door QR codes op je banners naar de gewenste landingsplaatsen geleid. Elk engagement krijgt dankzij deze integratie een nieuwe mate van interactie. Neem bijvoorbeeld een QR code op een banner in een winkelcentrum. Plaats deze op een locatie zodat mensen de code kunnen scannen en naar een website worden gestuurd, waar ze meer te weten kunnen komen over jouw aanbod, zich kunnen registreren of een kortingscode kunnen krijgen. Dit zorgt niet alleen voor meer interactie, maar je genereert ook enorm veel data van (potentiele) klanten.
Traceer gegevens met QR codes op Banners
Gedrukte media is niet meetbaar. Banners hangen vaak op de meest druk bezochte plekken, maar je kunt nooit exact weten hoeveel mensen de banner hebben gezien. In het verleden was het aantal mensen dat geinteresseerd was in de informatie van de campagne op de banner onbekend, maar nu niet meer! Met dynamische QR codes kun je deze informatie goed in de gaten houden. Je kunt nagaan hoe vaak je QR code is gescand, en ook het aantal scans per geografisch gebied, de browser van de gebruiker en zelfs het apparaat dat ze gebruikten.
De betrokkenheid bij je merk vergroten
Merken kunnen hun doelgroep en mate van klantinteractie vergroten door QR codes te gebruiken op hun producten of gedrukte marketingmaterialen zoals banners. Klanten krijgen een gevoel van belangrijkheid door interactieve marketingcampagnes. Dit stelt hen in staat stellen deel te nemen aan het merk, dit zorgt voor een sterke betrokkenheid van het merk. Het juiste gebruik van QR codes op banners maakt ze tot een effectief hulpmiddel. Door dit soort marketingstrategieën toe te passen geven bedrijven extra informatie aan de gebruiker. Dit kan het voor mensen gemakkelijker maken om met je bedrijf, product of dienst in contact te komen, hen naar de juiste bronnen leiden, of zelfs een betere, handigere aankoopervaring te bieden.
Voeg extra informatie toe aan je banner via een QR code
Ook al zijn banners vrij groot in vergelijking met flyers, brochures of andere vormen van marketingmateriaal, ze hebben in veel gevallen nog steeds niet genoeg ruimte om alle informatie te tonen die je met je klanten wilt delen. Aan de andere kant hebben ook klanten niet de tijd of het geduld om de hele banner door te nemen. Dit is waar een QR code nuttig wordt. Door een QR code op de banner toe te voegen kun je zoveel informatie toevoegen als je wilt. Klanten hoeven alleen maar te scannen en ze krijgen alle details die ze willen.
Scannen en kopen via een Banner
Elke winkel kan met QR codes op banners, reclame maken voor seizoensgebonden producten, kortingen of speciale aanbiedingen. Daarnaast is het voor klanten ook eenvoudig om informatie of kortingsacties op te slaan en eventueel later in te wisselen. Zou het niet geweldig zijn als je klanten zouden kunnen winkelen door simpelweg een QR code op een banner te scannen en de speciale korting te zien krijgen waardoor zij toegang krijgen tot speciale online deals? Bovendien, als je bedrijf aan huis levert, kun je het je consumenten eenvoudig maken om van je diensten gebruik te maken door een App Store QR code op je banner af te drukken, die hen rechtstreeks naar een bestelpagina stuurt.
Hoe maak je QR codes op Banners
Je overweegt vast hoe je QR codes op banners kunt plaatsen, nu je je bewust bent van de voordelen van het gebruik ervan. Voordat je QR codes op banners toevoegt, moet je beslissen welke boodschap je wilt overbrengen. Volg de onderstaande instructies om de best werkende QR code te maken.
Stap 1: Ga naar Trueqrcode en vul de URL in die je wilt gebruiken voor de QR code op jouw banner. Zoek een geschikte QR code generator waarmee je eenvoudig en direct QR codes kunt maken. Met de QR code generator van Trueqrcode kun je eenvoudig QR codes genereren.
Stap 2: Jouw unieke QR code wordt onmiddellijk gegenereerd. Gebruik voor het genereren van de QR codes op banners passende kleuren en voeg eventueel een logo toe in het midden van de QR code. Dit is later eenvoudig aan te passen in jouw persoonlijke account. Als je tevreden bent met de QR code, klik je op “Genereer”, en je QR code wordt onmiddellijk gegenereerd.
Stap 3: Zodra je QR code is gegenereerd, sla je die onmiddellijk op in je persoonlijke account. Door dit te doen zorg je ervoor dat je concurrenten je QR code niet kunnen gebruiken en bewaar je hem voor toekomstig gebruik en kan je hem altijd aanpassen indien nodig.
Stap 4: Download je QR code in een .jpg bestand. – Je moet de QR code downloaden zodat je deze kunt plaatsen op het gewenste marketingmateriaal. Het is raadzaam om je QR code te downloaden als .JPG bestand, maar het is ook mogelijk om een van de andere toegankelijke formaten, zoals PNG, SVG, of EPS te gebruiken.
Stap 5: Gebruik je gedownloade QR code in je bannerontwerp. – Nu je QR code klaar is, is het tijd om je gedownloade QR code te plaatsen in het design van jouw banner.
Stap 6: Je kunt in je account bijhouden hoe vaak de QR-codes op banners worden gescand. – Je kunt je campagne naar behoefte in real-time aanpassen door effectief de QR code scans te volgen. Bezoek het analytics dashboard om meer te weten te komen over hoe je QR codes op banners het doen. Je kunt ook Google Analytics integreren voor een beter inzicht in het gebruik van jouw QR codes.
Best Practices van QR codes op Banners
Nu je een QR code in handen hebt, is het tijd om hem te gebruiken. Hoe je QR codes op banners het beste kunt gebruiken, lees je in deze best practices.
QR codes op Banners voor Onderwijsinstellingen
QR codes op banners zijn heel nuttig als het gaat om het gebruik ervan voor onderwijsinstellingen. Of het nu gaat om het promoten van een bepaalde onderwijsinstelling of het informeren van studenten over een evenement. Als het doel van de banner is om een onderwijsinstelling te promoten, dan helpt het toevoegen van een QR code je om een groter publiek te bereiken. Met één scan kan iedereen meer te weten komen over de instelling, de aangeboden cursussen, de kostenstructuur en alle andere details die hij wil weten. Je hoeft je banner niet te vullen met veel informatie – voeg in plaats daarvan gewoon een QR toe. QR codes op banners kunnen ook gebruikt worden om leerlingen op de hoogte te brengen van evenementen of veranderingen. Leerlingen hebben met één scan toegang tot een grondige beschrijving van het evenement, de datum, de plaats, informatie over de locatie en zelfs een link naar Google Maps voor instructies.
Zorg voor merkbekendheid voor je winkel met banners
Detailhandelaren gebruiken vaak QR codes op banners om buzz bij klanten te genereren zonder al te veel middelen te gebruiken. Een fantastische aanpak om reclame te maken voor je winkel is om een PDF QR code af te drukken op een banner en die buiten je winkel op te hangen. Mensen kunnen alles wat ze moeten weten over je winkel scannen, opslaan en te weten komen met behulp van QR codes op banners. Een link naar je online winkel stelt potentiële klanten ook in staat om vanuit het gemak van hun huis te kopen.
Daarnaast is het toevoegen van QR codes op banners essentieel als je een winkel hebt om potentiële consumenten aan te trekken en hun loyaliteit te belonen. Klanten kunnen elke deal snel direct opslaan op hun mobiele apparaten, delen met vrienden, en meer dankzij de coupon QR code die op al je brochures staat.
Banners en congrescentra
Als het gaat om het verhogen van de opkomst bij evenementen en het aantrekken van nieuwe klanten voor het congrescentra, is het implementeren van QR codes op banners een hele goede uitkomst. Met een Dynamische QR code op de banner van je congrescentrum kunnen potentiële klanten meer te weten komen over de locatie en bepalen of ze er vergaderingen of seminars willen houden. Bovendien maakt een QR code het voor hen eenvoudiger om contact met je op te nemen.
Reserveer een tafel via QR codes op banners
Wil je een tafel reserveren bij het nieuwe restaurant in jouw stad? Je hoeft alleen maar de QR code op de banner van het restaurant te scannen. Zodra de QR code is gescand, word je doorgestuurd naar de officiële website van het restaurant, waar je gemakkelijk je tafel kunt reserveren zonder in de rij te hoeven wachten of lang aan de lijn te wachten.
Tips voor het toevoegen van QR codes op Banners
Zorg ervoor dat je QR code actief is
Test je QR code uitvoerig met verschillende apparaten voordat je hem op je banner plaatst. Als je de QR code toevoegt zonder te controleren, dan weet je niet of de QR code die je aan je banner hebt toegevoegd actief is of niet. Als de code niet actief is, dan heeft het geen zin om hem aan je banner toe te voegen en is de kans groot dat je heel veel klanten misloopt.
Heb je de juiste URL aan de QR code toegevoegd?
Voordat je je QR codes op banners plaatst, moet je ervoor zorgen dat ze naar de juiste URL wijzen. Je loopt het risico potentiële klanten te verliezen als de QR code na het plaatsen op banners de geïnteresseerde klant niet naar de door jou bedoelde website leidt. Het is noodzakelijk dat je controleert of de QR code naar de juiste URL wijst of niet. Het zou zonde zijn als potentiële klanten op een pagina komen die niet werkt.
Is je QR code duidelijk zichtbaar?
Een van de belangrijkste dingen die je in gedachten moet houden bij het plaatsen van de QR code op de banner is de zichtbaarheid ervan. Als de QR code niet zichtbaar is voor mensen, dan heeft het geen zin om hem op de banner te zetten. De QR code moet groot genoeg zijn, zodat voorbijgangers de code gemakkelijker kunnen scannen. Daarnaast is het belangrijk dat de QR code geen beschadigingen oploopt, zodat deze altijd scanbaar blijft.
Zorg ervoor dat je banner ontwerp aanspreekt
Als je een voorsprong wilt hebben op jouw concurrenten, moet je QR code duidelijk op je banner staan. Om dit te bereiken moet je de aandacht van het publiek erop richten. Je kunt je QR code verbeteren door een stijlvol kader, een opvallend kleurenschema of zelfs een boodschap onderaan de code toe te voegen. Dit triggert potentiële klanten om jouw QR code te scanen.
Doe A/B-tests en kijk welke QR code meer gescand wordt
Twee of meer marketingcampagnes naast elkaar vergelijken terwijl je kleine veranderingen aanbrengt, staat bekend als A/B-testen. A/B testen worden al lang gebruikt in social media advertising en e-mailmarketing om belangrijke gegevens te verzamelen over de succespercentages van campagnes. Om te bepalen welke QR codes op banners het meest effectief zijn, kun je verschillende elementen evalueren, waaronder fotovariaties, tekststijlen, Calls to Action (CTA’s), doeldemografie en nog veel meer.
FAQ
Meest voorkomende vragen en antwoorden
Kunnen mensen een QR code op een banner scannen?
Ja, mensen kunnen zeker een QR code op een banner scannen. Mensen komen extra informatie te weten over het artikel of de dienst die je promoot als de QR code op je banners wordt gescand met een mobiele telefoon.
Hoe groot moet mijn QR code zijn om zichtbaar te zijn op een banner?
De grootte van de QR code op jouw banner is afhankelijk van de locatie van de banner en hoe ver deze af hangt vanaf de plaats waar mensen deze kunnen scannen. Test dit daarom uitvoerig voordat je het definitieve ontwerp plaatst. Dit voorkomt eventuele teleurstellingen later.
Waar moet ik de QR code op mijn banner plaatsen?
Een QR code mag overal op een banner worden afgedrukt, zolang hij maar gemakkelijk door klanten kan worden gelezen en duidelijk zichtbaar is. De meeste marketeers zouden de QR code linksonder of rechtsonder plaatsen, maar je moet overwegen waar de code het beste staat bij het gehele banner design.
Kan ik het aantal scans per QR code bijhouden?
Je kunt het gebruik van jouw QR code monitoren, d.w.z. scans, locaties en gebruikte apparaten bijhouden door een dynamische QR code oplossing van Trueqrcode te gebruiken.
Waarom scannen mensen QR codes op banners?
Mensen kiezen voor het scannen van QR codes op banners omdat ze toegankelijk zijn met smartphones en gunstig zijn voor contactloze interacties op alle gebieden van dienstverlening.