MP3 QR code

De meeste mensen kunnen de dag niet beginnen zonder naar hun favoriete luisterboeken, podcasts of muziek te luisteren. Als gevolg daarvan bedenken veel muzikanten, podcast-dj’s en producenten van luisterboeken innovatieve manieren om hun audio door anderen te laten horen. En het gebruik van QR codes is een van de technische hulpmiddelen die ze vaak inzetten. Het gebruik van QR code kan leiden tot een groter aantal audiostreams voor producenten, omdat ze luisteraars een eenvoudige manier bieden om muziek of podcasts te luisteren.

 

Het gebruik van QR codes bij de marketing van je werk is fantastisch als je een aspirant-artiest, podcaster of uitgever van luisterboeken bent. Je werk zal snel bekend worden met behulp van een gerichte content marketing, QR codes bieden hier een goede uitkomst. Er zijn echter verschillende andere dingen over MP3 QR codes die je eerst moet begrijpen voordat je kunt beginnen met het omzetten van je MP3 naar QR codes.

Voordelen van MP3 QR codes

Tegenwoordig bevat bijna alle inhoud een audio-component. Er zijn heel veel verschillende dingen, zoals podcasts, luisterboeken, muziek en voicemails. Voor iemand die van elke vorm van audio houdt, is deze methode van informatiepresentatie uitstekend. Het hoeft dan ook niet te verbazen dat degenen die podcasts, luisterboeken, DJ’s, muzikanten, enz. produceren, nieuwe middelen nodig hebben om hun werk te delen om opgemerkt te worden. Hier komt de QR code technologie van pas. Er zijn verschillende voordelen van MP3 QR codes; laten we ze eens bekijken.

Gemakkelijker MP3-bestanden delen

Audio QR codes maken het eenvoudiger dan ooit om tracks en muziekalbums te delen. Haal de URL van het nummer op van elk streaming platform, zoals Spotify, Pandora, of zelfs Soundcloud en maak er een audio QR code van, en verspreid die dan onder de fans via nieuwsbrieven, e-mailcampagnes en zelfs sociale media. Om het effect van audio QR codes te vergroten kun je fans de mogelijkheid bieden om een bladwijzer aan te maken en de audiotrack te downloaden vanaf dezelfde landingspagina.

Volg je marketing inspanningen

Je kunt QR code scan impressies meten en bepalen welke doelgroep het meest geïnteresseerd is in de inhoud. Dit kan als je dynamische QR codes gebruikt om je audiobestand of MP3 aan te koppelen. Met behulp van de monitoring tool kun je het totale aantal scans in de gaten houden (per dag, week, maand en jaar), de locaties van de scans (regio, land en stad), en het platform dat wordt gebruikt om de scans uit te voeren (IOS, PC of Android).

Bereik een groter publiek

Wil je je audioboeken of podcasts, of elke andere vorm van audio over verschillende kanalen verspreiden om een breed publiek te bereiken? De eenvoudigste manier om dit te bereiken is door elke podcast of luisterboek op elk platform te converteren naar een MP3 QR code en die op te nemen in gedrukt promotiemateriaal zoals advertenties, nieuwsbrieven en zelfs sociale media platforms. Zo kunnen gebruikers op verschillende platforms eenvoudig de QR code scannen en zonder veel gedoe direct toegang krijgen tot de audio.

Hoe maak je een MP3 QR code

Nu je de voordelen kent van het inbouwen ervan, denk je er misschien over na hoe je een MP3 QR code kunt maken. Voordat je een MP3 QR code gebruikt, kies je de informatie of instructies die je wilt opnemen. Selecteer gewoon de juiste code voor de informatie over je evenement. Volg dan de onderstaande aanwijzingen om de benodigde QR code te genereren.

Stap 1: Ga naar Trueqrcode en vul de URL in die je wilt gebruiken voor je MP3 QR code.

– Zoek een betrouwbare QR code maker waarmee je snel en gemakkelijk QR codes kunt maken. Met de generator van Trueqrcode kun je QR codes maken en gebruiken zonder vertrouwelijke gegevens prijs te geven.

Stap 2: Je unieke QR code wordt onmiddellijk gegenereerd. – Gebruik contrasterende kleuren of kaders, voordat je de QR code maakt om er zeker van te zijn dat hij gescand kan worden. Als je klaar bent en tevreden met de QR code, klik dan op “Genereer,” en je QR code wordt meteen aangemaakt.

Stap 3: Sla je gemaakte QR code zo snel mogelijk op in je persoonlijke account. Door dit te doen voorkom je dat je concurrenten je QR gebruiken en bewaar je het voor eigen later gebruik.

Stap 4: Download je QR code in een .jpg bestand. – Zodra je de QR code hebt opgeslagen, moet je hem downloaden voor later gebruik. Het is raadzaam om je QR code te downloaden als een .JPG bestand in plaats van een van de andere open-source bestandstypen.

Stap 5: Je MP3 QR code is klaar voor gebruik. – Nu je QR code is voorbereid, is het tijd om hem te downloaden als .JPG bestand, zodat je hem kunt gebruiken om je muziek of audiobestand te delen!

Best Practices van MP3 QR codes

Een methode om audio in een QR code op te nemen is een MP3 versie. Als je je afvraagt of de MP3 QR codes uiteindelijk zullen vervallen, dan is het antwoord dat dat nooit het geval zal zijn. Door een snelle scan kunnen gebruikers het nummer direct beluisteren zonder de betreffende streaming software te hoeven downloaden. Nu je geleerd hebt hoe je er een maakt, is het tijd om je MP3 QR code te gebruiken. Laten we eens kijken naar de verschillende praktijken waarin MP3 QR codes gebruikt kunnen worden.

Deel je podcast met MP3 QR codes

Wil je je podcast en luisterboeken aanbieden aan fans op verschillende platforms? Elke podcast of luisterboek op elk platform kan worden omgezet in een MP3 QR code, die dan kan worden opgenomen in verschillende marketingmaterialen zoals advertenties, flyers, brochures en zelfs social media platformen, zodat gebruikers gemakkelijk toegang hebben tot de audio door de code te scannen. Naast een hulpmiddel om gemakkelijk te delen, zijn MP3 QR codes een fantastische aanpak om je marketinginitiatieven te beoordelen en op te schalen. Bedrijven en individuele artiesten kunnen MP3 QR codes volgen en analyseren omdat ze dynamisch van aard om hun marketinginspanningen te verbeteren.

MP3 QR code voor onderwijs

Van elke les kan een audiobestand worden gemaakt, geüpload naar een webpagina die voor iedereen toegankelijk is, YouTube, of een andere streamingdienst, en gedeeld met leerlingen als snelle referentie. Leerlingen kunnen gemakkelijk instructiemateriaal ontvangen door MP3 QR codes te scannen. Daarnaast kunnen scholen en bibliotheken audio QR codes gebruiken die leerlingen kunnen scannen om direct toegang te krijgen tot luisterboeken en lesmateriaal.

Audiobestanden van boeken kunnen worden beluisterd via MP3 QR code

Mensen lezen tegenwoordig steeds minder vaak boeken. Ze hebben nu de tijd niet, noch het geduld om te gaan zitten lezen. Dus hoe zorg je ervoor dat je boekenbedrijf floreert, ook al lezen de mensen niet? Dit is waar de MP3 QR code je te hulp schiet. Door het gebruik van MP3 QR codes kun je deze boeken omzetten in luisterboeken of bestanden. Luisterboeken of bestanden zijn gemakkelijk toegankelijk voor mensen en maken het voor boekenliefhebbers gemakkelijker om overal en altijd van luisterboeken te genieten.

Audio-informatie verstrekken in een museum

MP3 QR codes kunnen gebruikt worden om audio details over elk museum in je omgeving op te nemen en te delen met bezoekers die meer willen horen over de locatie of over eventuele historische feiten over het museum. Door QR code toerisme te gebruiken voor audiogidsen, kunnen reisorganisaties en bureaus de kosten van hun rondleidingen besparen en goed op de hoogte blijven van alles waarover ze met hun klanten in het museum moeten praten.

Tips voor het maken van een MP3 QR code

Je QR code opslaan in je persoonlijke account

Maak een map aan in je bestaande persoonlijke account of maak een nieuwe aan na het genereren van de MP3 QR code op te slaan en te delen met je management- en marketingteams. Door de QR code bij te houden, voorkom je dat andere bedrijven hem tegen je gebruiken.

Dubbelcheck of je een actieve QR code hebt afgedrukt

Test je MP3 QR code ontwerp op verschillende scanprogramma’s nadat je het hebt afgemaakt en voordat je het afdrukt. Middelgrote voorwerpen moeten QR codes hebben die minstens 2 cm bij 2 cm groot zijn. Het is altijd mogelijk om vanaf daar de grootte te vergroten, maar we raden het niet aan omdat het je code onvindbaar maakt. Je moet een voorbeeldpagina scannen op het door jou gekozen afdrukformaat voordat je verder gaat.

Linkt de QR code naar de juiste URL?

Voordat je je QR code beschikbaar stelt aan het grote publiek, moet je ervoor zorgen dat hij naar de juiste URL verwijst. Als het publiek niet de juiste MP3 audio krijgt toegestuurd nadat je de QR code hebt gepubliceerd, loop je het risico potentiële klanten te verliezen. Daarom is het essentieel om te controleren of de QR code naar de juiste URL leidt of niet.

Controleer of je MP3-bestand up-to-date is

Ook al is het een QR code, je moet hem actueel houden. Je kunt niet dezelfde audio houden waarvan je twee jaar geleden de link deelde. Als je wilt dat mensen je QR code blijven scannen, moet je je MP3-bestand actueel houden. Probeer altijd de nieuwste muziektrends te volgen en houd je MP3 up-to-date.

FAQ

Meest voorkomende vragen en antwoorden

Iemand kan snel een MP3 QR code scannen door de camera van zijn smartphone op de MP3 QR code te richten om hem te activeren en dan te klikken op de bijbehorende link die boven in het scherm verschijnt om naar de gewenste URL te navigeren. Als je een Android of iOS apparaat hebt met een minder-dan-iOS 8 of 11 versie van die besturingssystemen, raadpleeg dan de instructies om de beste QR code scanner app te selecteren.

Ja, je kunt de gegevens altijd bijwerken als je een dynamische QR code oplossing gebruikt. Helaas kunnen statische QR codes, nadat ze zijn gepubliceerd, niet meer worden gewijzigd of naar een andere URL worden geleid.

Wanneer dynamische QR codes worden gebruikt, kan het gebruik ervan worden gecontroleerd. Dit omvat informatie over de omvang, locatie, aantal en timing van de scan, en het besturingssysteem van het scanapparaat.

Het gebruik van MP3 QR codes maakt het gemakkelijker om audiobestanden met klanten te delen. Mensen kunnen luisteren naar liedjes, podcasts, luisterboeken en meer met een simpele scan. Je audiobestanden beschikbaar maken via een MP3 QR code zorgt ervoor dat je een breder publiek bereikt en je merk of bedrijf veel sneller groeit.