Feedback QR codes
Het gebruik van feedback QR codes kan je gemakkelijk helpen bij het verzamelen van klantbeoordelingen. Om consumenten snel toegang te geven tot links, zijn QR code feedback formulieren handig om op drukwerk te plaatsen. Hoewel positieve feedback belangrijk is voor bedrijven, zullen er af en toe ook een negatieve reactie tussen kunnen zitten. Maar in feit is feedback via QR Codes nuttige kennis die verwerkt kan worden in kritische bedrijfskeuzes.
Dat gezegd hebbende, slagen goed presterende bedrijven omdat ze voortdurend zoeken naar nieuwe methoden om hun aanbod aan klanten en hun eigen goederen en diensten te verbeteren. Laten we verder ingaan op feedback QR codes en of ze voordelig kunnen zijn voor jouw bedrijf.
Voordelen van feedback QR codes
Digitale enquêtes zijn gebruiksvriendelijk en ontworpen om mensen te vragen naar hun mening over jou of jouw bedrijf. Het is eenvoudiger dan ooit om onderweg feedback te krijgen met behulp van feedback QR codes. Laten we eens kijken naar de voordelen van het gebruik van feedback QR codes.
Meer feedback ontvangen met feedback QR codes
De dagen dat klanten feedbackformulieren met de pen moesten invullen zijn al lang voorbij. Met deze methode werd relatief weinig feedback verkregen, ondanks het feit dat de meeste bedrijven deze methode gebruikten om feedback van hun klanten te verzamelen. Dit kwam omdat het moeilijk was om zoveel verschillende feedbackformulieren te beheren. Maar feedback krijgen is nu veel gemakkelijker dankzij feedback QR codes. Een QR code kan gemakkelijk worden gescand met een smartphone, waardoor de kans toeneemt dat meer mensen deelnemen aan een enquête. Om een enorm aantal consumenten anoniem aan de enquête te laten deelnemen, zijn deze feedback QR codes de gemakkelijkste manier om hen te bereiken, zowel fysiek als online.
Weet welke dingen je kunt verbeteren met feedback QR codes
Elk bedrijf kan profiteren van feedback QR codes als ze de wensen en voorkeuren van hun doelgroep begrijpen. Als gevolg van QR codes kunnen veel bedrijfstakken nu feedback van klanten verzamelen. Als ze dat gedaan hebben, kunnen ze die informatie gebruiken om nieuwe ideeën en tactieken te bedenken om hun aanbod te verbeteren. Het is zinvol om te luisteren naar wat klanten te zeggen hebben over veranderingen die je aanbrengt in het product of de dienst, als je je goederen of diensten bij hen promoot.
Maak contact met je klanten
Alleen een bedrijf dat zijn klanten goed kent, kan met succes uitbreiden. Een bedrijf met sterke klantenrelaties bereikt eerder succes dan een bedrijf met een minder attente consumenten relatie. Een feedback QR code helpt om direct contact op te nemen met je klanten en om meningen of suggesties te vragen. Omdat consumenten de geloofwaardigheid van een bedrijf in overweging nemen, zijn recensies en opmerkingen cruciaal voor het beïnvloeden van hoe ze op je diensten reageren of er gebruik van maken. Klanten en bezoekers zullen je zeker onthouden en verdere zaken met je doen of aankopen bij je doen als de algemene klantenservice van je bedrijf geweldig is.
Geef klanten het gevoel dat je naar ze luistert
Als je op zoek bent naar een manier om te profiteren van de feedback QR code, dan zal alleen het vastleggen van de beoordelingen/suggesties van de klanten niet volstaan. Je moet werken aan de suggesties/feedback van de klanten en hun het gevoel geven dat je bedrijf er alles aan doet om naar hun eisen te luisteren. Zo kun je een trouwe klantenkring opbouwen.
Hoe maak je Feedback QR codes
Nu je je bewust bent van de voordelen van het inbouwen ervan, vraag je je vast af hoe je een feedback QR code ontwerpt. Om het invullen voor klanten eenvoudig te maken, moet een gedegen feedbackformulier worden gemaakt voordat de feedback QR code wordt vastgesteld. Genereer dan de gewenste feedback QR code door de onderstaande aanwijzingen te volgen.
Stap 1:Ga naar Trueqrcode en vul de URL in die je wilt gebruiken voor je Feedback QR codes. – Om snel en gemakkelijk QR codes te maken, zoek je een geschikte QR code generator. Zonder enige privé informatie vrij te geven kun je eenvoudig QR codes maken en verkrijgen met de QR code generator van Trueqrcode.
Stap 2: Je unieke QR code wordt onmiddellijk gegenereerd. – Gebruik geschikte texturen om de QR code scanbaar te maken, zoals contrasterende tinten. Als je klaar bent en tevreden met de QR code, klik dan op “Genereer” om er meteen een te laten maken.
Stap 3: Sla je aangemaakte QR code zo snel mogelijk op in je persoonlijke account. Door dit te doen voorkom je dat je rivalen je QR gebruiken en bewaar je hem ook voor eigen later gebruik.
Stap 4: Download je QR-code als een .jpg bestand. – Je moet de QR code downloaden voor later gebruik zodra je hem hebt opgeslagen. Het is raadzaam om je QR code te downloaden als .JPG bestand in plaats van een van de andere toegankelijke formaten, zoals PNG, SVG, of EPS.
Stap 5: Je feedback QR code is klaar voor gebruik. – Nu je de feedback QR code hebt gedownload, is hij klaar om te gebruiken bij je volgende klantenbeoordeling.
Best practices voor feedback QR codes
Het is tijd om je feedback QR codes aan het werk te zetten nu je ze hebt. Gebruik deze best practices bij het gebruik van QR codes op feedbackformulieren.
Feedback QR codes voor restaurants
Restaurants maken tegenwoordig massaal gebruik van QR codes, voor allerlei verschillende doeleinden. De klantervaring verbeteren en herhalingsaankopen aanmoedigen kan ook aanzienlijke waarde toevoegen aan je restaurant. Met de feedback QR code kun je te weten komen welke verbeteringen je klanten aan je restaurant willen zien of welke gerechten je kok moet verbeteren.
Ontvang 5-sterren beoordelingen in ruil voor korting
Het ontvangen van een 5-sterren recensie kan boekdelen spreken over je producten of diensten en goodwill bevorderen bij een grotere groep klanten. Het geven van kortingen aan potentiële consumenten is een snelle en gemakkelijke techniek om 5-sterren recensies te garanderen. Als je klanten korting kunt geven op je goederen of diensten, zullen ze altijd bij je terugkomen en op hun beurt heb je een trouwe klantenkring.
Hotels die feedback QR codes gebruiken
De sector toerisme vertrouwt op feedback van gasten om toekomstige bezoekers de best mogelijke ervaring te bieden. Voordat bezoekers uitchecken, laten hotels vaak een papieren feedbackformulier achter bij de balie. Deze aanpak is niet alleen tijdrovend en vermoeiend, maar maakt het ook een uitdaging om de feedback van klanten bij te houden, omdat het verzamelen van papieren formulieren een behoorlijke last is. Maar het verstrekken van QR codes voor feedback aan de balie voordat een gast uitcheckt of het opnemen van een PDF QR code bij het feedbackformulier om beoordelingen en feedback snel te kunnen raadplegen, helpt hotelbeheerders om beoordelingen en feedback op één plaats te verzamelen en te ordenen en de dienstverlening te verbeteren op basis van de ontvangen feedback.
Productrecensies ontvangen door een Feedback QR code te gebruiken
Wil je een gloednieuwe productlijn introduceren of een reeds beschikbare productlijn wijzigen? De feedback QR code van een product kan je helpen je klanten beter te begrijpen. Je kunt de beoordelingen en aanbevelingen gebruiken om te beslissen of de productlijn die je wilt introduceren of de verbeteringen die je aanbrengt aan een al bestaand product al dan niet goed ontvangen zullen worden door klanten.
Tips bij het maken van een Feedback QR code
Sla je QR code op in je persoonlijke account
Maak een map aan in je bestaande persoonlijke account of maak een nieuwe aan nadat je de feedback QR codes hebt gegenereerd, zodat je die daar kunt toevoegen en delen met je management en marketing teams. Door de QR code bij te houden, voorkom je dat andere bedrijven hem tegen je gebruiken of dat je hem niet meer kunt hergebruiken als de QR code kwijt is.
Dubbelcheck of je een actieve QR code hebt afgedrukt
Test je feedback QR code ontwerp op vele scanprogramma’s nadat je het hebt afgemaakt en voordat je het afdrukt. Middelgrote voorwerpen zoals feedbackformulieren moeten QR codes hebben die minstens 2 cm bij 2 cm groot zijn. Het is altijd mogelijk om vanaf daar de grootte te vergroten, maar we raden het niet aan omdat het je code onvindbaar maakt. Je moet een voorbeeldpagina scannen op het door jou gekozen afdrukformaat voordat je verder gaat.
Linkt de QR code naar de juiste URL?
Voordat je je feedback QR codes beschikbaar stelt aan het grote publiek, moet je ervoor zorgen dat hij naar de juiste URL verwijst. Als het publiek niet naar het juiste feedbackformulier wordt gestuurd nadat je de QR code hebt gepubliceerd, loop je het risico potentiële consumenten te verliezen. Daarom is het essentieel om te controleren of de QR code naar de juiste URL leidt of niet.
Je kunt de link veranderen als je genoeg feedback hebt ontvangen
Het is niet nodig om de feedback QR code link voor altijd actief te houden. Als je een dynamische feedback QR code gebruikt dan kun je gemakkelijk de URL link veranderen zodra je denkt dat je genoeg feedback hebt ontvangen. De nieuwe URL-link die je maakt na het wijzigen kan gebruikt worden om opnieuw de feedback van je klanten te verzamelen.
FAQ
Meest voorkomende vragen en antwoorden
Hoe kunnen mensen mijn QR code scannen?
Iemand kan snel een feedback QR code scannen door de camera van zijn smartphone op de feedback QR code te richten om hem te activeren, en dan te klikken op de bijbehorende link die bovenaan je scherm verschijnt om naar de gewenste URL te navigeren. Als je een Android of iOS apparaat hebt met een minder-dan-iOS 8 of 11 versie van die besturingssystemen, raadpleeg dan de instructies om de beste QR code scanner app te selecteren.
Kan ik de link achter mijn feedback QR codes veranderen?
Ja, je kunt de gegevens altijd bijwerken na gebruik van een dynamische QR code oplossing. Helaas kunnen statische QR codes, nadat ze zijn gepubliceerd, niet meer worden gewijzigd of naar een andere URL worden geleid.
Kan ik zien hoe vaak mijn QR code wordt gescand?
Wanneer dynamische QR codes worden gebruikt, kan het gebruik ervan worden gecontroleerd, wat inhoudt dat als ze eenmaal zijn gebruikt, de gegevens over het gebruik ervan kunnen worden bijgehouden. Dit omvat informatie over de omvang, locatie, aantal en timing van de scan, en over het besturingssysteem van het apparaat.
Waarom zou ik een feedback QR code maken?
Het gebruik van feedback QR enquête codes maakt het gemakkelijker om feedback van hoge kwaliteit te verzamelen van alle klanten. Consumenten kunnen feedback geven zonder zich te registreren, hun gegevens in te vullen of zich aan te melden dankzij het gemak dat QR codes bieden. Consumenten kunnen nu gemakkelijker gebruik maken van QR codes door ze gewoon te scannen en het bijbehorende formulier in te vullen, wat klanten die voorheen aarzelden om feedback te geven ook aanmoedigt om dat te doen.